Lielajām tehnoloģiju kompānijām rosina piemērot digitālo nodokli

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Eiropas Komisija rosina lielajām tehnoloģiju kompānijām piemērot digitālo nodokli 3% apmērā no apgrozījuma. Nodoklis attiektos uz "Facebook", "Google" un citām.

To, ka digitālais bizness aug straujāk nekā jebkurš cits ekonomikas sektors un nodokļu likumdošana tam netiek līdzi, tas ir skaidri redzams. Turklāt interneta uzņēmumi, kas pelna miljonus, nemaksājot pietiekami lielus nodokļus, bet nav vienprātības par to, tieši kā tie būtu jāapliek ar nodokļiem.

Tāpēc Eiropas Komisija nāca klajā ar pagaidu piedāvājumu – aplikt ar 3% nodokli lielo interneta uzņēmumu apgrozījumu. Tradicionāli tie pelna visās Eiropas valstīs, kur iedzīvotāji pērk to pakalpojumus, bet peļņas nodokli maksā tikai vienā valstī – savā reģistrācijas vietā, piemēram, Īrijā. Daudzas valstis, it īpaši Francija uzskata, ka tas nav godīgi. 

Ja par šo nodokli izdodas panākt vienošanos, tad tas skars apmēram 130-150 uzņēmumus, tai skaitā “Apple”, “Google”, “Facebook”, “Amazon”. Un dalībvalstis varētu gadā iekasēt apmēram piecus miljardus eiro šajā nodoklī.

“Šodien Komisija ierosina aizpildīt šo robu ar pagaidu nodokli, līdz tiks dalībvalstu nacionālajā likumdošanā ieviests juridisks jēdziens "digitālā klātbūtne".

Šis pagaidu risinājums koncentrēsies uz apgrozījumu no darbībām, kurās lietotāju līdzdalībai ir galvenā nozīme vērtības radīšanā,” skaidroja Eiropas Komisijas ekonomikas un nodokļu komisārs Pjērs Moskovisī.

Apmēram puse no uzņēmumiem, kurus varētu skart šis nodoklis, ir amerikāņu uzņēmumi, bet trešā daļa Eiropas uzņēmumi. EK ļoti rūpīgi uzsvēra, ka tā nav nekādā gadījumā vēršanās pret ASV uzņēmumiem un iecere par šādu nodokli radusies jau pirms laba laika, kad vēl iespējamais tirdzniecības karš starp ASV un pārējo pasauli nerādījās ne sapņos.

KONTEKSTS:

Eiropas Komisijas paziņojums notiek laikā, kad „Facebook” iekļuvis datu skandālā saistībā ar 50 miljoniem tās lietotāju datu. Tos, iespējams, pretlikumīgi ievākusi un izmantojusi Lielbritānijā bāzētā firma „Cambridge Analytica”, kurai bijusi sadarbība ar ASV sociālā tīkla gigantu.

Pēc notikušā šīs britu kompānijas vadītājs Aleksandrs Nikss atstādināts no amata, bet no "Facebook" Eiropas Savienības institūcijas pieprasījušas paskaidrojumu no Marka Cukerberga. Šis datu skandāls draud izvērsties arī izmeklēšanā abās Atlantijas okeāna pusēs, pēdējo dienu laikā "Facebook" piedzīvo arī akciju cenas krišanos.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti