Laikraksts: «Germanwings» katastrofas brīdī lidmašīnu vadījis tikai viens pilots

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Lidsabiedrības “Germanvings” lainera Airbus „A320” avārijas brīdī pilota kabīnē bijis tikai viens pilots, vēsta ASV laikraksts "The New York Times". Otrs izgājis ārā un kabīnē vairs nav spējis iekļūt. Tikmēr Francijas Alpos ceturtdien nogādās grupu ar katastrofa upuru radiniekiem.

Oficiāli šādu versiju neapstiprina ne Izmeklēšanas, ne aviokompānijas vadība. Tikmēr avārijas vietā šodien ierodas bojāgājušo tuvinieki un draugi.  

Divas dienas pēc tam, kad Francijas Alpos nogāzās aviokompānijas „Germanwings” pasažieru lidmašīna ar 150 cilvēkiem, izmeklētāji ir sākuši lidojuma ierakstu iekārtas jeb tā dēvētās melnās kastes datu izpēti.

Amatpersonas ir paziņojušas, ka no kokpita ieraksta iekārtas ir izdevies iegūt vērtīgu informāciju, taču pagaidām esot pārāk agri izdarīt kādus secinājumus. Francijas aviācijas izmeklēšanas aģentūras direktors Remī Žutī izteicis cerību, ka kopumā par avāriju būs iespējams runāt tuvāko dienu laikā, taču pilna ierakstu analīze var aizņemt nedēļas un pat mēnešus.

Tikmēr izdevums „New Yor Times”, atsaucoties uz vārdā nenosauktu izmeklētāju, ziņo, ka lidojuma ierakstos atrasti visai pārsteidzoši dati. Iespējams, ka viens no pilotiem neilgi pirms avārijas ir pametis kokpitu un nav spējis tajā atgriezties.

Aprakstot audio ierakstu, izmeklētājs atklājis, ka tajā dzirdama sākumā klusa klauvēšana pie apkalpes telpas durvīm un pēc tam, pēc atbildes nesaņemšanas, dzirdami mēģinājumi izgāzt durvis. Tāpat pirms avārijas brīža dzirdami signāli, kas brīdina par strauju zemes tuvošanos.

Aviokompānija “Lufthansa” paziņojusi, ka tai pašlaik nav oficiālas informācijas, kas varētu apstiprināt izskanējušās ziņas, tāpēc tā pagaidām atturēsies komentēt šādas spekulācijas. Kompānija gan atzīst, ka pēc 2011.gada 11.septembra terora aktiem lidmašīnas kokpitu drošība ir pastiprināta un to durvis var atvērt tikai no iekšpuses un to var izdarīt tikai pilots.

“Lufthansa” līdz šim nav nosaukusi pilotu vārdus, vien atklājot, ka otrais pilots uzņēmumam „Germanwings” ir pievienojies 2013.gadā tūlīt pēc apmācībām un ir nolidojis 630 stundas. Savukārt komandas kapteiņa lidojumu pieredze ir gandrīz 10  reižu lielāka.

Izmeklētāju vadītājs Remī Žutī informējis, ka pirms katastrofas lidmašīna regulāri sazinājusies ar lidojumu kontroles dienestiem un viss noticis pēc lidojuma plāna. Taču pēc pēdējās sazināšanās reizes sākusies lidmašīnas augstuma samazināšanās, bet apkalpe uz dispečeru brīdinājumiem nav atsaukusies. Tāpat tiek izslēgta sprādziena iespējamība, norādot, ka lidmašīna ir turpinājusi lidojumu līdz pat avārijas brīdim.

Aģentūras FP aptaujātie aviācijas drošības eksperti atzīst, ka tā kā piloti nav apturējuši lidmašīnas ietriekšanos kalnā, visticamāk, viņi bijuši vai nu bez samaņas, miruši, paši ir izvēlējušies mirt, vai arī ir piespiesti to darīt. Iespējams, lielāku skaidrību par notikušo sniegs izmeklētāji, kas sabiedrību par jaunumiem plānojuši informēt pēcpusdienā. Tad arī gaidāmi jaunumi par otru melno kasti, kas ieraksta lidojuma tehniskos datus.

Sagaidāms, ka ceturtdien lidmašīnas katastrofas vietā ieradīsies bojāgājušo tuvinieki un draugi. Kompānija „Lufthansa” radinieku nogādāšanai Francijā noorganizējusi divus īpašus lidojumus no Barselonas un Diseldorfas. No Spānijas ar autobusu uz notikuma vietu devušies vēl 14 piederīgie, kuri ir atteikušies lidot.

Vairāki desmiti cilvēku no Spānijas devušies uz Marseļu Francijā. No turienes viņus ar helikopteriem nogādās grūti pieejamā vietā Francijas Alpos, kur atrodas lidmašīnas atlūzas un upuru mirstīgās atliekas. Uz vietas turpina strādāt vairāki simti glābšanas dienestu un armijas pārstāvji. Viņi meklē bojāgājušos un vāc lainera atlūzas.

 Jau vēstīts, ka, pagaidām nezināmu iemeslu dēļ nogāžoties lidmašīnai, bojā gāja150 cilvēki.  „Airbus” avarēja trešdien priekšpusdienā. Katastrofas iemeslus tagad mēģina noskaidrot izmeklētāji, analizējot tā dēvēto lidmašīna melno kastu informāciju. Borta reģistratori ieraksta gan pilotu sarunas, gan lidmašīnu iekārtu darbība parametrus. Zināms, ka lidmašīna pakāpeniski zaudēja augstumu pēdējo astoņu minūšu laikā, līdz iegāzās aizā. Apkalpe neziņoja par tehniskām problēmām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti