„Tas ir kuģošanas drošības noteikumu pārkāpums, ja apakšējās tvertnēs, kur jābūt degvielai vai balasta ūdenim kuģa stabilitātei, atrodas minimālais degvielas daudzums – 57 tonnas, lai gan norma ir 259 tonnas. Tur nebija iesūknēts ūdens, kā rezultātā zuda stabilitāte,” skaidroja Kožemjako.
Līdz ar to, ceļot vairākus desmitus tonnu smago trali, kuģis zaudēja līdzsvaru, piesmēlās ar ūdeni un apgāzās.
Pēc viņa teiktā, avārija notika 30-40 minūšu laikā. „Traģēdija kļuva nenovēršama. Tie, kas paguva uzvilt glābšanas vestes, hidrotērpus, tie izglābās,” sacīja Kožemjako.
Apgabala gubernators arī piebilda, ka traģēdija ir laba mācība arī pieredzējušajiem kapteiņiem, ka kuģošanas noteikumi tiek rakstīti tieši saistībā ar šādām situācijām.
Atklājies arī, ka uz kuģa bija vismaz 30 cilvēku vairāk nekā atļauts. Un, iespējams, visiem pat nepietika individuālo glābšanas līdzekļu.
Jau ziņots, ka traleris "Daļņij Vostok" nogrima naktī uz ceturtdienu Ohotskas jūrā. Uz kuģa atradās 132 cilvēki – 78 Krievijas pilsoņi un 54 ārzemnieki, lielākā daļa no Mjanmas, bet arī no Vanuatu, Ukrainas un Latvijas. Avārijā gājuši bojā 56 cilvēki, vēl 13 tiek uzskatīti par pazudušiem, tai skaitā arī viens no trim Latvijas valsts piederīgajiem, kas ietilpa kuģa komandā.
1989.gadā uzbūvētais kuģis vēl līdz pagājušajam rudenim ar nosaukumu "Stende" kuģojis Baltijas jūrā un bāzējies Rīgā.