Krievija prezentē interneta mediju dienestu «Sputnik»

Krievija pirmdien prezentējusi jaunu radio un interneta mediju dienestu "Sputnik", kas pilnībā orientēts uz ārvalstu auditoriju un veidots uz pērn decembrī likvidētās ziņu aģentūras "RIA Novosti" un radiostacijas "Golos Rossiji" bāzes.

Kā diplomātu un valdības amatpersonu auditorijai šai prezentācijā paziņojis Kremļa oficiālās ziņu aģentūras "Rosija Segodnja" vadītājs, par prezidenta Vladimira Putina režīma "galveno propagandistu" tapušais Dmitrijs Kiseļovs, "Sputnik" galvenais uzdevums būs rādīt "daudzkrāsainu pasauli" un sniegt globālajiem notikumiem "alternatīvu interpretāciju". Oficiālais jaunā mediju dienesta sauklis būs "Par ko citi klusē".

"Mēs esam pret agresīvu propagandu, kas šobrīd tiek iebarota pasaulei. Mēs uzskatām, ka pasaule ir nogurusi no vienpusējas informācijas," paziņojis Kiseļovs, ko Eiropas Savienība (ES) martā iekļāva savā sankciju sarakstā par naida un kara kurināšanu pret Ukrainu.

Viņš norādījis, ka "Sputnik" veidots pēc kādreizējā Padomju Savienībā pastāvējušās ārvalstīm paredzētās apraides parauga, bet atšķirsies ar to, ka tam būšot savi korespondentu punkti 130 pilsētās 34 pasaules valstīs, tostarp visā postpadomju telpā, Vašingtonā, Pekinā un vairāku Eiropas valstu galvaspilsētās. Katrā no tiem tiks veidota 30 līdz 70 cilvēku komanda, darbosies vietējā valodā raidoša radiostacija, interneta vietne un preses centrs. Proti, lielāko daļu materiālu katrai valstij gatavošot vietējie žurnālisti, ņemot vērā vietējās auditorijas intereses.

Šobrīd vietnē "Sputniknews.com" gan piedāvātas tikai trīs ziņu versijas, visas trīs angļu valodā - viena starptautiskā, viena adresēta Lielbritānijai un vēl viena - Amerikas Savienotajām Valstīm.

Kā vēsta raidsabiedrības BBC krievu redakcija, žurnālistiem nav bijis iespējas pēc prezentācijas uzdot Kiseļovam jautājumus, jo pēdējā brīdī "Rosija Segodnja" ģenerāldirektors nezināmu iemeslu dēļ atsaucis iepriekš solīto preses konferenci.

Pērn decembrī Putins izdeva rīkojumu likvidēt informācijas aģentūru "RIA Novosti", lai uz tās bāzes izveidotu "Rossija Segodņa". Likvidēta tika arī radiostacija "Golos Rossiji", tās īpašumus un saimniecību arī pievienojot jaunizveidotajam vienotajam medijam. Krievu valodā zīmols "RIA Novosti" vēl tiek izmantots, bet ārvalstīm adresētā vietne un sociālo tīklu lapas tagad tiek pāradresētas uz "SputnikNews".

Krievijas mediju regulatora "Roskomnadzor" licenzēto mediju reģistrā 2014.gada maijā reģistrēti divi mediji ar nosaukumu "Sputnik" - radiokanāls un ziņu aģentūra. Abus dibinājusi aģentūra "Rossija Segodnja", un abu mediju apraides teritorijā iekļauta gan Krievija, gan ārvalstis. Lai gan to valstu saraksts, uz kurām jaunajam medijam paredzēts raidīt, nav pieejams, uzskaitītas valodas, kādās notiks pārraides. Jaunais Kremļa rupors raidīs 45 valodās, kas tiek lietotas Eiropā, Āzijā, Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti