"Visā pilsētā būs digitālās kontroles sistēma – kameras, kas nolasa numura zīmes. Tās sniegs informāciju par to, vai personai ir vai nav šādas tiesības," stāstīja Krakovas sabiedriskā transporta pārvaldes pārstāvis Lukašs Franeks.
Pilsētas varas iestādes apzinās, ka cilvēku iespējas iegādāties jaunas ekoloģiskas automašīnas ir ierobežotas, tāpēc noteikumi tiks ieviesti pakāpeniski un pieļaujamās normas nebūs pārāk stingras.
No 2024. gada vidus Krakovas ielās liegs izmantot par 32 gadiem vecākas mašīnas ar benzīna dzinēju un par 28 gadiem vecākus dīzeļa auto. Pēc diviem gadiem pieļaujamā robeža būs attiecīgi 26 un 16 gadi.
Žurnālistu aptaujātie iedzīvotāji kopumā pozitīvi novērtēja lēmumu, jo tas mazinās gaisa piesārņojumu un liks izvēlēties citus, "zaļākus" pārvietošanā veidus.
Šādu ceļu izvēlas arī citviet pasaulē, un zemas emisijas zonas jau ir ieviestas 320 Eiropas pilsētās. Līdz 2025. gadam šādu vietu varētu būt jau vairāk nekā 500.