Ķīnā atvērts pasaulē garākais tilts; bažījas par ietekmi uz dabu un finansiālo izdevīgumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Deviņus gadus pēc būvniecības sākuma Ķīnā oficiāli atvērts pasaulē garākais jūras tilts, informē BBC. Paredzēts, ka tilts satiksmei tiks atvērts trešdien.

ĪSUMĀ:

  • Ķīna pabeigusi vērienīgu projektu - 55 kilometrus garu tiltu.
  • Vietējie mediji to sauc par "Nāves tiltu".
  • Dabas sargi bažījas par kaitējumu jūras dzīvniekiem.
  • Kritiķi uzskata, ka nebūs iespējams atpelnīt tilta būvniecības izmaksas.

Ieskaitot uzbrauktuves, tilta garums ir 55 kilometri. Tas savieno Honkongu, Džuhai un Makao. Tilts izmaksājis aptuveni 20 miljardus dolāru, un tā pabeigšana vairākkārt bijusi atlikta. 

Tilts būvēts, lai izturētu zemestrīces un taifūnus. Tā izbūvē izmantotas 400 000 tonnas dzelzs. Salīdzinājumam - ar šādu daudzumu pietiktu 60 Eifeļa torņu būvniecībai. Lai nenosprostotu ceļu kuģiem, tilta vidū 6,7 kilometru garumā ceļš turpinās tunelī zem jūras. Tuneli savieno divas mākslīgās salas.

Lai šķērsotu tiltu, būs jāiegūst īpašas atļaujas, kuras sadalīs pēc kvotu sistēmas. Katram transportlīdzeklim būs jāmaksā nodeva. Sabiedriskā transporta uz tilta nebūs. Sākumā atbildīgās iestādes lēsa, ka tiltu varētu šķērsot 9200 transportlīdzekļu dienā. Vēlāk to skaits tika samazināts, jo apkārtnē tika izbūvēti jauni ceļi.

Būvniecību aizēnojušas problēmas ar drošību - vismaz 18 strādnieki aizgājuši bojā un simtiem guvuši ievainojumus. Daži vietējie mediji to sauc par "Nāves tiltu".

Bijušas arī bažas par to, kādu iespaidu tilta būvniecība atstās uz vidi. Dabas sargi norādījuši, ka tilts varētu nodarīt nopietnu kaitējumu dzīvajai radībai jūrā, tostarp ļoti retajam Ķīnas baltajam delfīnam. Pasaules dabas fondā norādījuši, ka pēdējo desmit gadu laikā manīto delfīnu skaits Honkongas ūdeņos samazinājies no 148 līdz 47 un tilta apkaimē nav redzēts neviens.

Ķīnas atbildīgās iestādes prognozē, ka tilts ienesīs valsts ekonomikā 1,44 triljonus. Tāpat pastāv viedoklis, ka tilts neatmaksāsies. "BBC Chinese" aprēķinājis, ka autobraucēju nodevās tilts nopelnīs tikai aptuveni 86 miljonus dolāru gadā. Tilta uzturēšana jau būtu trešdaļa no šiem ieņēmumiem.

Kritiķi uzsvēruši, ka tilta būvniecībai nav nekāda ekonomiska ieguvuma. Citi norādījuši, ka tā galvenais mērķis ir simbolisks.

Tilta būvniecība tika pabeigta pagājušā gada decembrī.

 
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti