Kazahstānas lidmašīnas katastrofas cēlonis bijis apledojums

Apledošana ir galvenais iemesls, kādēļ decembra nogalē avarējusi Kazahstānas aviokompānijas “Bek Air” pasažieru lidmašīna, piektdien, 10. janvārī, paziņoja Kazahstānas vicepremjers Romāns Skļars.

Izmeklēšanas komisija izskatīja vairākas versijas, taču nonāca pie secinājuma, ka pirms pacelšanās lidmašīna netika pietiekami apstrādāta ar pretapledošanas līdzekli.

KONTEKSTS:

"Bek Air" iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna ar 98 cilvēkiem avarēja 27. decembra  rītā īsi pēc pacelšanās no Almati lidostas, aviokatastrofā gāja bojā 12 cilvēki un vairāk nekā 50 guva ievainojumus. Aviolainerim bija paredzēts doties uz valsts galvaspilsētu Nursultanu.

Lidmašīna "Fokker-100" ar 93 pasažieriem un pieciem apkalpes locekļiem pacelšanās laikā no Almati lidostas divreiz atsitusies ar asti pret skrejceļu, pēkšņi zaudējusi augstumu, ietriekusies betona nožogojumā un pēc tam - lidlauka malā esošajā divstāvu jaunbūvē, kurā cilvēki nav atradušies.

Avarējusī lidmašīna ražota 1996. gadā, bet Kazahstānā reģistrēta 2016. gadā. 

Kazahstānas Civilās aviācijas pārvalde uz laiku aizliegusi visu lidmašīnu "Fokker-100"  lidojumus, kā arī apturējusi aviokompānijas "Bek Air" darbību.  

Vidēja lieluma reaktīvās lidmašīnas "Fokker-100" tika ražotas no 1986. līdz 1997. gadam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti