Iepriekš tika ziņots, ka dzīvību zaudējuši 15 cilvēki, taču Iekšlietu ministrija precizējusi bojāgājušo skaitu.
Vairāk nekā 50 cilvēki ir ievainoti, un daudzi ir smagi cietuši.
Aviokompānijas "Bek Air" lidmašīna "Fokker-100" ar 93 pasažieriem un pieciem apkalpes locekļiem pacelšanās laikā no Almati lidostas divreiz atsitusies ar asti pret skrejceļu, pēkšņi zaudējusi augstumu, ietriekusies betona nožogojumā un pēc tam - lidlauka malā esošajā divstāvu jaunbūvē, kurā cilvēki nav atradušies.
Aviolainerim bija paredzēts doties uz valsts galvaspilsētu Nursultanu.
Aculiecinieki vēsta, ka laineris spēcīgi kratījies pacelšanās brīdī un tad bijusi sajūta, ka tas kaut kur ietriecas. Salonā neesot valdījusi liela panika, un izdzīvojušie, kuri pametuši lidmašīnu pēc avārijas, tikai tad sapratuši, ka tā guļ uz zemes pāršķelta uz pusēm.
“Deviņpadsmit pacienti cits pēc cita ir nogādāti mūsu slimnīcā. Visiem ir nopietnas traumas. Ar cietušajiem un tuviniekiem strādā psihologi. Visi ir atpazīti, nav neviena nezināma cilvēka,” stāstīja Almati slimnīcas vecākā ārste Aimana Baizaldanova.
Avarējusī lidmašīna ražota 1996.gadā, bet Kazahstānā reģistrēta 2016.gadā, preses konferencē Nursultanā informēja Kazahstānas vicepremjers Romāns Skļars.
Viņš teica, ka pašlaik ir divas versijas - katastrofu izraisījusi vai nu pilota kļūda vai arī lidmašīnas tehniskās problēmas.
Kazahstānas Civilās aviācijas pārvalde uz laiku aizliegusi visu lidmašīnu "Fokker-100" lidojumus, kā arī apturējusi aviokompānijas "Bek Air" darbību. Tāpēc piektdien atcelti visi "Bek Air" reisi. "Bek Air" flotē ir tikai lidmašīnas "Fokker-100".
Vidēja lieluma reaktīvās lidmašīnas "Fokker-100" tika ražotas no 1986. līdz 1997.gadam.
"Bek Air", kas sākotnēji bija radīta īpaši svarīgu personu pārvadāšanai, pēcāk dēvēta kā pirmā Kazahstānas zemo cenu aviokompānija.
Smagas aviokatastrofas Kazahstānā ar vairākiem desmitiem bojāgājušo ir bijušas iepriekš. Pēdējo reizi pirms sešiem gadiem.
Kazahstānā izsludināta sēru diena.