Jaroslavļā īpašos pasākumos piemin pirms gada aviokatastrofā bojāgājušo «Lokomotiv»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem.

Jaroslavļā piektdien īpašos pasākumos piemin tieši pirms gada aviokatastrofā bojāgājušo Jaroslavļas "Lokomotiv" hokeja komandu, kurā spēlēja arī Latvijas hokejists Kārlis Skrastiņš.

Jaroslavļā piektdien īpašos pasākumos piemin tieši pirms gada aviokatastrofā bojāgājušo Jaroslavļas "Lokomotiv" hokeja komandu, kurā spēlēja arī Latvijas hokejists Kārlis Skrastiņš.

Piemiņas diena pilsētā sākās ar aizlūgšanas liturģiju Jaroslavļas galvenajā Dievmātes aizmigšanas (Uspenskas) katedrālē, savukārt dienā ieplānots Klusuma gājiens, kurā varētu piedalīties līdz pat 10 000 cilvēku. Jau no rīta cilvēki devās nolikt ziedus gan pie "Arena-2000" halles, kur mājas spēles aizvada "Lokomotiv" komanda, gan kapos, kur izveidots hokejistu memoriāls, gan aviokatastrofas vietā, kur ierīkota piemiņas vietā bojāgājušajiem.

Plkst.16.05 pēc vietējā laika, kad notika traģēdija, pilsētā plānots klusuma brīdis, bet vēlāk aviokatastrofas vietā notiks sēru mītiņš.

Piektdienas rītā ziedus pie Jaroslavļas arēnas nolika Krievijas un Kanādas hokeja veterāni, kuri vakarā arēnā piedalīsies piemiņas spēlē. Ziedus nolika tādas hokeja slavenības kā Igors Larionovs, Mario Lemjē, Aleksandrs Jakuševs, Aleksejs Jašins un citi.

2011.gada 7.septembrī, paceļoties gaisā no Tunošnas  lidostas pie Jaroslavļas, avarēja Krievijas aviokompānijas "Jak-servis" lidmašīna "Jak-42", kas uz Kontinentālās hokeja līgas spēli Baltkrievijas galvaspilsētā Minskā veda Jaroslavļas "Lokomotiv" komandu. Katastrofas brīdī gāja bojā 43 no 45 lidmašīnā esošajiem cilvēkiem, tostarp 36 no 37 "Lokomotiv" pārstāvjiem.

Bojāgājušo vidū bija 11 ārzemnieki, viņu vidū arī Latvijas izlases hokejists Kārlis Skrastiņš. Vēlāk slimnīcā no gūtajām traumām mira arī "Lokomotiv" hokejists Aleksandrs Gaļimovs. Pēc katastrofas izdzīvoja tikai apkalpes bortinženieris.

Par traģēdijas iemeslu uzskata pilotu kļūdu pacelšanās laikā, jo viens no lidmašīnas pilotiem nospiedis bremzēšanas pedāli, kas nav ļāvis lidaparātam uzņemt nepieciešamo ātrumu. Noskaidrots arī, ka piloti nemaz nedrīkstēja vadīt "Jak-42" lidmašīnu, jo nebija izgājuši šā lidaparāta vadīšanas kursus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti