Itālijas pilsētā Dženovā atklāj jauno tiltu

Itālijas pilsētā Dženovā pirmdien, 3.augustā, tiek atklāts jauns tilts, kas aizstās pirms diviem gadiem pēkšņi sabrukušo viaduktu. Jaunais tilts ir uzbūvēts ļoti ātrā tempā – tikai 15 mēnešu laikā. Tomēr vietējie iedzīvotāji ir skeptiski par to, vai tas spēs atdzīvināt problēmām pārņemto ostas pilsētu.

ĪSUMĀ:

  • Pagājuši gandrīz divi gadi kopš Dženovā sabruka Morandi tilts.
  • Traģēdijā gāja bojā 43 cilvēki.
  • Jaunais tilts uzbūvēts tikai 15 mēnešu laikā.
  • Tiltu projektēja Dženovas izcelsmes arhitekts Renco Pjano.
  • Dženovas traģēdija lika Itālijas valdībai pārskatīt lielceļu pārvaldības modeli.
  • Nesen tika pieņemts lēmums pārņemt valsts kontrolē vienu no uzņēmumiem, kas bija atbildīgs par lielceļu uzturēšanu.
  • Savukārt Dženovā daudzi šaubās, vai jaunais tilts spēs palīdzēt atrisināt šīs ostas pilsētas ekonomiskās problēmas.

Itālijas pilsētā Dženovā atklāj jauno tiltuArtjoms Konohovs

Ir pagājuši gandrīz divi gadi kopš Dženovā sabruka Morandi tilts. Traģēdija aiznesa 43 cilvēku dzīvību, radīja pamatīgu ekonomisko triecienu šai Itālijas ziemeļu pilsētai un sacēla politisko vētru.

Tādēļ pilsētas vadībai bija ļoti būtiski pēc iespējas ātrāk uzbūvēt jaunu tiltu. To projektēja Dženovas izcelsmes arhitekts Renco Pjano. Jaunajam objektam ir dots nosaukums „San Džordžio” jeb latviski tulkojot „Svētā Jura” tilts.

Pirms divām nedēļām notika izturības testi ar vairākiem desmit kravas automašīnu. Jauno tiltu paredzēts atvērt autosatiksmei otrdien vai trešdien.

"Tilts aprīkots ar augstajām tehnoloģijām un daudziem instrumentiem. Ir vesela virkne sensoru, kas mūs reālā laikā informē par tilta un konstrukcijas elementu stāvokli," atklāja projekta direktors Roberto Karpaneto.

Tilta būvniecības termiņus nav aizkavējusi nedz izmeklēšana par iepriekšējā viadukta sabrukšanas iemesliem, nedz jaunā koronavīrusa radītie pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi, jo vietējiem iedzīvotājiem bija būtiski pierādīt, ka viņi spēj sasniegt izvirzītos mērķus.

Jaunā tilta atklāšana ir svarīgs notikums pilsētai, bet upuru tuviniekiem nav iemesla svinībām, un gandrīz divus gadus pēc traģēdijas ģimenes joprojām gaida vainīgo saukšanu pie atbildības.

"Tiltu varēja uzbūvēt vēl pirms notika traģēdija. Ja redzat, ka tilts ir sliktā stāvoklī, tad tas jānojauc un jābūvē jauns. Mēs varēsim būt lepni, kad tiks pabeigta tiesas prāva un vainīgie būs saukti pie atbildības. Tas ieliks pamatus pārliecībai, ka šāda katastrofa vairs neatkārtosies," sacīja upuru tuvinieku apvienības priekšsēdētāja Egle Posetti.

Dženovas traģēdija lika Itālijas valdībai pārskatīt lielceļu pārvaldības modeli. Nesen tika pieņemts lēmums pārņemt valsts kontrolē vienu no uzņēmumiem, kas bija atbildīgs par lielceļu uzturēšanu. Kompānija "Autostrade per l’Italia" aptuveni 20 gadus ir piederējusi ietekmīgai Benetonu ģimenei. Tā plašāk visā pasaulē ir pazīstama ar apģērbu zīmolu "United Colors of Benetton". Tam pasaulē ir vairāk nekā 5000 veikalu.

Piecu zvaigžņu kustība, kas ir viena no Itālijas valdību veidojošajām partijām, jau kopš tilta sabrukšanas Dženovā publiski vainoja Benetonu ģimeni nepietiekamo investīciju veikšanā tiltu un autoceļu uzturēšanā. Tomēr līdz nesenajam brīdim valdībai bija grūti pieņemt gala lēmumu par autoceļu pārņemšanu.

Bet pēc tam, kad Eiropas Savienības valstu līderi ir vienojušies par 750 miljardus eiro lielo palīdzības paketi, Džuzepes Kontes vadītais kabinets ir varējis atļauties panākt vienošanos ar Benetonu ģimeni.

Piecu zvaigžņu kustības blogā par godu šim lēmumam ir parādījies ieraksts ar virsrakstu "Atā, Benetoni". Savukārt transporta ministra vietnieks ir paziņojis, ka Itālija beidzot ir atbrīvojusies no Benetonu ģimenes.

Lēmuma kritiķi gan norāda, ka valdība faktiski piespieda uzņēmējus atteikties no to pārvaldītajiem lielceļiem, pretējā gadījumā draudot tos atņemt ar varu. Tas var mazināt investoru vēlmi ieguldīt Itālijā, jo viņiem var rasties šaubas par savu līdzekļu drošumu.

Izmeklēšanu plānots noslēgt līdz šī gada beigām, pēc tam sāksies tiesas prāva.

Savukārt Dženovā daudzi šaubās, vai jaunais tilts spēs palīdzēt atrisināt šīs ostas pilsētas ekonomiskās problēmas. Dženovai ir raksturīgi milzīgi sastrēgumi, kuru dēļ iedzīvotāji ir spiesti celties ļoti agri no rīta, lai laicīgi nokļūtu darbā.

Pilsētā nav arī pārāk labi attīstīta dzelzceļa satiksme ar pārējiem Itālijas reģioniem. Kaut arī Dženova atrodas netālu no Milānas, nokļūšanai tajā ir nepieciešamas vairākas stundas. Tas tādēļ, ka ātrgaitas vilcieniem kalnainajā reģionā nākas izmantot vecās dzelzceļa sliedes, kas ik pa laikam applūst. Šo jautājumu risināšana prasīs pamatīgus ieguldījumus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti