Daudzi Venēcijas iedzīvotāji uzskata, ka pašreizējais tūrisma apjoms nav ilgtspējīgs. Īpašas raizes izraisa lielie kruīza kuģi, kuri piestāj tuvējā ostā. Lielie viļņi, ko šie kuģi raisa, bojā seno Venēcijas ēku pamatus. Tādēļ daudzi lielākās reģiona autonomijas atbalstītāji sākotnēji vēlējās, lai referendumā viņiem tiktu dota iespēja izteikties arī par Venēcijas atdalīšanos no tuvumā esošās piekrastes pilsētas Mestres. Idejas atbalstītāji uzskata, ka šādi Venēcija varēs veiksmīgāk cīnīties ar kruīza kuģiem un tūrisma radīto vides piesārņojumu. Tomēr Itālijas Konstitucionālā tiesa vēl nav pieņēmusi lēmumu par to vai jautājumu par pašvaldību sadalīšanu drīkst iekļaut referendumos. Tādēļ daudziem par nožēlu šis punkts netika iekļauts biļetenos.
Gan Lombardiju, gan Veneto jau vairākus gadus pārvada Ziemeļu Līgas politiķi. Tādēļ komentētāji sliecas piekrist tam, ka šie referendumi ir domāti, lai partijas politiķi varētu sevi parādīt pirms nākamgad gaidāmajām Itālijas parlamenta vēlēšanām.
Līdzīgās domās arī Itālijas radiostacijas “Radio 24” žurnālists Džidži Doneli:
“Jautājums, uz kuru jāatbild abu reģionu iedzīvotājiem, ir vai viņi vēlas vairāk teikšanas dažādās vietējā un nacionālā līmeņa lietās. Un vairums uz šādu jautājumu, protams, atbildēs pozitīvi,” saka Doneli. “Bet te ir problēma," turpina Doneli. "Referendumu organizē Ziemeļu Līga. Un iepriekš viņi iestājās par atdalīšanos no Itālijas. Tagad viņu jaunais vadītājs saka, ka tas ir pagātnē. Bet daudzi itāļi tik un tā uzdod sev šo jautājumu.”
Savulaik Ziemeļu Līga bija toreizējā Itālijas premjerministra Silvio Berluskoni koalīcijas partneris. Tagad notiesātais Berluskoni tiecas atgriezties politikā un ir izteicis atbalstu svētdienas referendumiem.
Lai gan formāli balsojumiem divos turīgākajos Itālijas reģionos ir maz kopīga ar notiekošo Katalonijā, daudzi no 20 miljoniem itāļu, kuri var piedalīties svētdienas balsojumā, prāto vai pēc dažiem gadiem reģiona neatkarības jautājums nevarētu atkal parādīties politiķu dienaskārtībā.