“Četru joslu šosejas nepārprotami samazina negadījumu skaitu, kā tas redzams uz ļoti labi uzbūvētās 2+2 joslu Tallinas–Tartu šosejas,” spriež Igaunijas Infrastruktūras būvnieku asociācijas vadītājs Tarmo Trejs.
“Ja drošības līmenis uz trim galvenajām šosejām un Tallinas apvedceļa 1+1 joslu posma tiktu paaugstināts līdz Tallinas–Tartu šosejas 2+2 joslu līmenim, satiksmes negadījumos cietušo un bojāgājušo skaitu varētu samazināt par 48 cilvēkiem gadā.”
Pašlaik statistika rāda, ka Igaunijas bīstamākie autoceļi ir Tallinas apvedceļa divjoslu posms un Tallinas–Narvas šoseja, vēsta ERR.ee.
Rēķinot uz veikto kilometru skaitu, negadījumi uz Tallinas–Tartu četru joslu šosejas notiek trīsreiz retāk nekā uz Tallinas–Narvas divu joslu šosejas un četrreiz retāk nekā uz Tallinas apvedceļa 1+1 joslu posma.
Taču pagaidām nav skaidrs, vai Igaunija tuvākā nākotnē varētu tikt pie četru joslu ceļiem, jo tam nav piešķirts nepieciešamais finansējums.
Kopš neatkarības atgūšanas uzbūvēti tikai 97 kilometri šādu ceļu jeb 3,2 kilometri gadā. Turpinot šādā tempā, Igaunijas galveno šoseju pārbūvēšana par četru joslu ceļiem tiktu pabeigta tikai 2127. gadā.