"Šī tilta svarīgums ir milzīgs, un tas nav tikai emocionāls, jo tiek savienota Horvātijas teritorija, bet arī attiecībā uz tūrismu un ekonomiku kopumā," šomēnes sacīja satiksmes ministrs Olegs Butkovičs.
Līdz ar Peļešacas tilta atklāšanu beigsies laiks, kad braucējiem uz Bosnijas robežas nācās gaidīt vairākas stundas.
Pelješac bridge opens today! 🎉
— Based Croatia (@Based_Croatia) July 26, 2022
This 2404 meters long bridge finally connects mainland Croatia to the Dubrovnik exclave which is separated from the rest of the country by a small strip of land that belongs to Bosnia and Herzegovina.
🇭🇷 pic.twitter.com/5mNGONuRi7
Tilta būvniecība bija viens no Horvātijas lielākajiem infrastruktūras projektiem, kopš tā 1991. gadā pasludināja neatkarību no Dienvidslāvijas.
Pēc Dienvidslāvijas izjukšanās to veidojušo sešu republiku robežas kļuva par starpvalstu robežām.
Bosnija saglabāja piekļuvi Adrijas jūrai ar Neumas koridoru, kas no pārējās Horvātijas nošķir Dalmācijas dienvidus ar 90 000 iedzīvotāju un Dubrovnikas pilsētu, kas ir nozīmīgs Horvātijas tūrisma centrs.
2017. gadā Eiropas Savienība piešķīra 357 miljonus eiro tilta būvniecībai, sedzot 85% izmaksu.
2018. gadā tilta būvei tika izraudzīts Ķīnas uzņēmums, un tā bija pirmā reize, kad Ķīna Horvātijā tika iesaistīta liela infrastruktūras projekta īstenošanā.