Panorāma

Maskava pārmet Lietuvai Kaļiņingradas blokādi

Panorāma

Klusums pirms vētras – Luhanska gatavojas iebrucēju ofensīvai

"Google" aiziešana no Krievijas nebija ekonomisks jautājums

«Google» viceprezidents: Uzņēmuma aiziešana no Krievijas nebija ekonomisks jautājums

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Redzot notikumu attīstību pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā, mēs vairs nejutāmies ērti nodarboties ar uzņēmējdarbību Krievijā, tāpēc tas nebija ekonomisks jautājums. Tā Rīgā notiekošajā Trīs jūru iniciatīvas samitā un biznesa forumā intervijā Latvijas Televīzijai sacīja kompānijas “Google” viceprezidents sabiedriskās politikas un valdības attiecību jautājumos Karans Bhatija.

Otrdien Rīgā turpinājās Trīs jūru iniciatīvas biznesa forums. Diskusiju platforma pulcēja daudzas prominentas personas – valstu un starptautisko korporāciju vadītājus. Viens no viņiem ir kompānijas “Google” pārstāvis Bhatija, kurš intervijā Latvijas Televīzijas korespondentam Iļjam Kozinam pastāstīja par “Google” pakalpojumu darbības apturēšanu Krievijā, Baltijas valstu pievilcību investīcijām un to, kā “Google” cīnās ar Krievijas propagandu. 

Iļja Kozins: Vai “Google” ir gatavs piedāvāt bezmaksas virtuālo privāto tīklu (VPN) – rīku, kas sniedz iespēju pieslēgties kādam vietējam tīklam no jebkuras vietas pasaulē – vai citus tehnoloģiskus rīkus, lai cīnītos ar propagandu? 

Karans Bhatija: Mēs darām divas lietas, kas to risina tiešā veidā. Pirmkārt, mēs atbrīvojamies no Krievijas un citu valstu dezinformācijas mūsu platformā. Vai tas būtu “YouTube”, “Google Search” vai “Google Play” – pakalpojumos, kurus mēs piedāvājam, mēs identificējam un izņemam dezinformāciju.

Mēs arī globālā mērogā no visiem mūsu servisiem izņēmām jebkādu Krievijas valsts finansētu mediju saturu. Tas ir viens no nozīmīgākajiem centieniem, kuri tiek veikti, lai risinātu šo dezinformācijas problēmu.

Otrkārt, mēs strādājam, lai paaugstinātu objektīvas informācijas pieejamību ne tikai Eiropā un trīs jūru reģionā, bet arī mūsu lietotājiem Krievijā. Mums vairs nav biznesa, nav reklāmas biznesa Krievijā, taču lietotāji Krievijā var turpināt lietot “YouTube”, viņiem vēl joprojām ir pieeja mūsu pakalpojumiem. Šie ir divi galvenie veidi, kā mēs mēģinām pārliecināties, ka uzticama un precīza informācija sasniedz lietotājus Krievijā.  

Nesen “Google” pārtrauca savu pakalpojumu – “Google Play” un “Google Maps” – darbību Krievijā. Vai tas bija liels zaudējums jūsu uzņēmumam? 

Ziniet, mums tas nebija ekonomisks jautājums. Mums šis jautājums drīzāk bija saistīts ar to, ka mēs vienkārši nejutāmies ērti, turpinot nodarboties ar uzņēmējdarbību Krievijā. Ņemot vērā to, ko mēs esam redzējuši Ukrainā, un arī tos šķēršļus, ar kuriem mums bija jāsaskaras pašā Krievijā.

Iespējams, jūs redzējāt, ka nesen mēs pasludinājām mūsu Krievijas uzņēmuma bankrotu, jo mūsu līdzekļus tur ir arestējusi valdība. 

Vai jūs uzlūkojat Baltijas valstis kā perspektīvu tirgu uzņēmumam “Google”? 

Ļoti lielā mērā. Mēs raugāmies uz reģionu kā uz reģionu ar būtiskām izaugsmes iespējām.

Jums ir digitāli ļoti izglītoti iedzīvotāji, mēs redzam šeit lielus talantus un iespējas. Jo īpaši, ja reģions integrējas,

un tas ir viens no jautājumiem, par ko mēs runājām Trīs jūru konferencē. Ja ir lielāka integrācija, tas nozīmē vēl lielāku izaugsmi un vēl vairāk investīciju reģionā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti