Francijas valdība sola glābt vēsturisku vilcienu rūpnīcu

Francijas valstij daļēji piederošā kompānija “Alstom” grasās slēgt rūpnīcu Belforas pilsētā, kas ir nacionālās vilcienu būves simbols. Kompānija norāda, ka rūpnīca ilgstoši strādā ar zaudējumiem. Savukārt valsts prezidents Fransuā Olands un premjerministrs Manuels Valss sola tai sagādāt pasūtījumus un nodrošināt darbību vēl daudzus gadus.

Rūpnīcā Belforā 1880.gadā izgatavota pirmā franču oriģinālā tvaika lokomotīve, kas spēja konkurēt ar vācu un angļu analogiem. Pa šīs rūpnīcas vārtiem izbrauca arī pirmais no leģendārajiem ātrvilcieniem TGV. Tagad “Alstom” grib slēgt vēsturisko ražotni, atlaižot pēdējos 400 darbiniekus.

Strauji popularitāti zaudējošais prezidents Fransuā Olands nevēlas vēl vienu triecienu saviem grūti īstenojamiem solījumiem par bezdarba līmeņa samazināšanu un vēl mazākas izredzes startējot nākamgad paredzētājās valsts galvas vēlēšanās.

"Esmu uzdevis valdībai atrisināt šo situāciju. Tā darīs visu iespējamo, lai Belforas rūpnīca turpinātu darbu vēl daudzus gadus," atzina Olands.

Premjers Manuels Valls paziņojis, ka valdībai, kurai pieder 20% “Alstom” akciju, padomā vairāki pasūtījumi. Savukārt kompānijas vadība norāda, ka pārāk ilgi gaidījusi šo palīdzību un tagad esot par vēlu. Belforas rūpnīca mākslīgi uzturēta vairākus gadus. Arī rūpnīcas darbinieki nelolo optimismu.

“Tas izklausās pēc brīnuma, bet es tiem neticu. Tie ir kārtējie vārdi, vārdi un vārdi. Mums gadiem sola stabilitāti un uzplaukumu, bet paliek tikai sliktāk,” atzina rūpnīcas darbinieki.

Valdības un kompānijas pārstāvji vaino viens otru nesaskaņotā rīcībā un neizpildītās apņemšanās. Drīzumā paredzēta “Alstom” vadības iztaujāšana par tās biznesa plāniem. Patlaban tā saskata nākotni savai vilcienu ražošanai līdz 2018.gadam, to centralizējot Elzasas reģiona Reihshofenā, kas atrodas 200 kilometrus uz ziemeļiem no Belforas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt