“Zaļās piektdienas” kustība Francijā aizsākās pirms 3 gadiem, un patlaban tai pievienojušies aptuveni 400 uzņēmumi un to asociācijas.
Entuziasti ar dažādu aktivitāšu, tai skaitā atbildīgās iepirkšanās dienas palīdzību, cenšas informēt cilvēkus par vides problēmām, kas saistītas ar masveida patērētājdarbību, kā arī veicināt ilgtspējīgu “zaļu” risinājumu radīšanu.
Šogad ar lozungu “Make Friday Green Again” jeb “Padariet piektdienu atkal zaļu!” masveida izpārdošanu boikotēt apņēmušies apmēram 550 zīmolu radītāji.
Tomēr akcijas rīkotāji atzīst, ka viņiem grūti cīnīties ar tādiem interneta iepirkšanās milžiem kā “Amazon”, tāpēc tiek meklēts arī varas iestāžu atbalsts. 9. decembrī par “Melno piektdienu” gatavojas diskutēt arī Francija valdībā.