EP saistībā ar «Volkswagen» skandālu prasa izmeklēšanu un stingrāku Eiropas līmeņa uzraudzību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Autoražotāja ''Volkswagen'' izraisītais skandāls saistībā ar automašīnu atgāzu rezultātu sagrozīšanu nav palicis nepamanīts arī Eiropas Savienības institūcijās, un vairākas Eiropas Parlamenta (EP) komisijas jau ir nākušas klajā ar aicinājumu veikt plašāku izmeklēšanu auto industrijā, kā arī nākotnē automašīnu tehnisko sertificēšanu nodot Eiropas Savienības institūciju rokās.

''Volkswagen'' izraisītais skandāls, manipulējot ar dīzeļdzinēju atgāzu pārbaudēm, ir būtiski iedragājis eiropiešu uzticību ne tikai automašīnu ražošanas industrijai, bet arī pašai automašīnu tehniskā stāvokļa uzraudzības un sertifikācijas sistēmai, liekot vairākiem Eiropas politiķiem apsvērt iespēju, ka līdzšinējie automašīnu atgāzu testi laboratorijās būtu jāaizstāj ar testiem īstos ceļa apstākļos. Savukārt Eiropas Parlamentā vairākas komitejas arī ir pieprasījušas izmeklēšanu, lai noskaidrotu, kā ''Volkswagen'' ir spējis apkrāpt pārbaudes. EP deputāts no Itālijas, Eiropas Tautas partijas pārstāvis Džovanni La Via arī uzsvēra, ka ir nepieciešams pārliecināties par to, vai arī citi ražotāji nav krāpušies:

''Mēs vēlamies zināt, vai ir patiesība tas, ko saka daudzi autoražotāji – ka atšķirībā no ''Volkswagen'' viņi nav manipulējuši ar atgāzu pārbaudēm. Mēs vēlamies, lai tas tiktu pārbaudīts neatkarīgā izmeklēšanā, jo šis jautājums ir pārāk nozīmīgs – tas ir jautājums par Eiropas pilsoņu veselību.''

No vairākiem Eiropas Parlamenta deputātiem arī izskanēja jautājums par to, kāda ir bijusi Eiropas Komisijas loma nozares uzraudzībā un kāda ir tās plānotā rīcība situācijas risināšanā. Eiropas Savienības komisāre Elžbeta Bienkovska norādīja, ka Eiropas Komisijai šobrīd nav pilnvaru veikt patstāvīgas autoražotāju pārbaudes un tā arī plāno paļauties uz dalībvalstu atbildīgo institūciju darbu.

''Eiropas Komisijai nav pilnvaru veikt patstāvīgas pārbaudes automašīnu ražošanas sektorā. Mēs paļausimies uz dalībvalstu atbildīgajām institūcijām, kuras ir pietiekami profesionālas, un mums nevajadzētu graut savstarpējo uzticēšanos. Savstarpējas aizdomas pilnīgi noteikti nepalīdzēs efektīvai rīcībai. Mums ir jāpanāk, lai likums tiktu ievērots, pat ja tam ir nepieciešams sankcijas. Tas ir mūsu pienākums pret Eiropas pilsoņiem, un esmu lūgusi dalībvalstis šajā jautājumā sadarboties, jo nekoordinēta rīcība nacionālā līmenī var pat pasliktināt situāciju,'' sacīja Bienkovska.

Tomēr vairākus deputātus Eiropas Komisijas nostāja neapmierināja, un, piemēram, deputāte no Beļģijas Ketlīna van Brempta aicināja komisiju un konkrēti komisāri Bienkovsku apsvērt iespēju dibināt Eiropas līmeņa automašīnu sertifikācijas institūciju:

''Man tomēr nav tādas pašas uzticības nacionālajām institūcijām, kā Jums. Es uzskatu, ka Eiropas sistēma, kurā automašīnu ražotāji maksā nacionālā līmeņa tehniskās uzraudzības institūcijām un kuru ietvaros tie paši var izvēlēties, kurus auto modeļus testēt, šobrīd vairs nestrādā. Tāpēc, cienītā komisāre, mēs vēlamies lūgt Jūs izveidot neatkarīgu Eiropas Savienības līmeņa sertificēšanas iestādi. Jāņem vērā arī neērtā patiesība, ka, lai gan daudzas automašīnas ir veikušas testus paredzētajā kārtībā, tās joprojām rada ievērojami lielāku piesārņojumu, nekā būtu pieļaujams.''

Sākotnēji ''Volkswagen'' veiktā krāpniecība, ar īpašas programmatūras palīdzību sagrozot datus par motora izplūdes gāzu sastāvu, tika atklāta Amerikas Savienotajās valstīs. Tomēr aplēses liecina, ka lielākā daļa – aptuveni 11 miljoni - no automašīnām ar krāpniecisko programmatūru ir nonākušas Eiropas tirgū.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti