EP regula par e-zvanu praksē jāievieš līdz 2018.gada 31.martam

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Avārijas zvanu ierīces jeb tā sauktie e-zvani būs jāuzstāda visām jaunajām automašīnām līdz 2018.gada 31.martam. Par to galīgajā jeb trešajā lasījumā vienojās Eiropas Parlamenta (EP) deputāti. Lai aizsargātu autovadītāju datu drošību, paredzēts, ka e-zvans koordinātes glābējiem sūtīs vien gadījumā, ja nostrādās gaisa spilveni. Latvijas Ministru kabineta komiteja e-zvanu ieviešanu konceptuāli atbalstīja jau marta beigās.

Pagājušajā gadā teju 26 000 Eiropas Savienības iedzīvotāju dzīvību zaudēja ceļu satiksmes negadījumos jeb avārijās. Eiropas Parlaments trešajā lasījumā vienojies pakāpeniski ieviest tā saucamo e-zvana sistēmu līdz 2018.gada martam. Sistēma paredz, ka auto nelaimes gadījumā jaunais aprīkojums sadarbībā ar mobilo sakaru operatoriem pats raidīs signālu tuvākajiem glābšanas dienestiem. Tā cerēts samazināt auto nelaimēs bojā gājušo skaitu par 10% gadā.

„Ceļu satiksmes drošība ir jautājums, kas skar mūs visus, un mēs esam nogājuši garu ceļu, lai padarītu mūsu ceļu un automašīnas drošākas. Lai gan uzlabojumi jau ir, satiksmes negadījumi notiek pārāk bieži, jo īpaši daudz ir arī smagu avāriju. Mēs vēlamies, lai palīdzība varētu tikt sniegta maksimāli ātri - bieži vien laiks tiek zaudēts, jo nav precīzas informācijas par negadījuma vietu,” sacīja Eiropas Savienības Lauksaimniecības un lauku attīstības komisārs Fils Hogans.

Vienlaikus vairāki deputāti arī norādīja, ka autovadītājiem nebūtu jāsatraucas par datu aizsardzību, un informācija par auto lokācijas vietu būs izmantojama vien tad, ja notiks satiksmes negadījums.

„Ārkārtas zvans tiks nosūtīts tikai tad, kad būs atvēries gaisa spilvens. Un šādi mēs garantējam datu aizsardzību un drošību, mēs ejam pareizajā virzienā,” uzsver Eiropas Tautas partijas jeb Kristīgo demokrātu grupas loceklis Andreass Švābs.

Tikmēr Zaļo un Eiropas Brīvās apvienības grupas loceklis Žans Filips Albrehts debatēs norādīja, ka e-zvans ir vien cīņa ar negadījuma sekām, kas maz risina nelaimju iespējamos cēloņus:

„Rūpes par drošību uz ceļiem un savlaicīgu negadījumu novēršanu atrisinātu tādus problēmas cēloņus kā, piemēram, liels braukšanas ātrums vai auto vadīšana alkohola reibumā. Cīnoties ar cēloņiem, var būtiski mazināt negadījumu skaitu. Protams, e-zvans sūtīs ārkārtas signālu, bet šeit vēl ir jautājums par kapacitātes iespējām nosūtīt šo ārkārtas zvanu. Tas joprojām paliek neatbildēts.”

Latvijas Radio jau ziņojis, ka Ministru kabineta komiteja konceptuāli e-zvana ieviešanu atbalstījusi un pašlaik norit sarunas par sadarbību ar Latvijas mobilo telefonu operatoriem, kas, kā pastāstīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss, neesot apmierināti ar savas peļņas investēšanu e-zvana ieviešanā:

„Problēma ir tehniskā ieviešana, jo trijiem operatoriem tas maksā kaut kur 20 – 30 tūkstošus eiro. Tās ir vienreizējas izmaksas, lai šo pakalpojumu ieviestu. Manuprāt, tās nav tik nozīmīgas izmaksas, ņemot vērā to mērķi, kas tiešām ir glābt cilvēku dzīvības. Latvijā, salīdzinot ar citām Eiropas Savienības dalībvalstīm, ir ļoti labs mobilo tīklu pārklājums. Arī mobilo datu pārraide un nodrošināšana, tā kā tā nebūs problēma, operatori arī visu laiku attīsta savu pārklājumu. Mēs gan nekad nevaram būt droši, ka 100% visās vietās šis pārklājums būs.”

E-zvana sistēma darbosies visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, un paredzams, ka auto avārijas gadījumā ierīce nosūtīs savas koordinātes tuvākajam glābšanas punktam arī tad, ja cilvēks atradīsies ārvalstīs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti