Eiropa šodien

Grieķija neatzīst SVF paziņojumus par valsts ekonomikas politikas lietderīgumu

Eiropa šodien

EK sniedz priekšlikumus terorisma un organizētās noziedzības finansēšanas apkarošanai ES

EP publicē ziņojuma projektu par "Volkswagen" skandālu

EP publicē ziņojuma projektu par «Volkswagen» skandālu, netaupa pārmetumus EK un dalībvalstīm

Tā sauktais ''Volkswagen'' izmešu skandāls, kurš Eiropas politiķu aprindās jau ir izpelnījies ''Dīzeļgeitas'' nosaukumu, nebūtu noticis, ja Eiropas Komisija (EK) un dalībvalstu valdības būtu rīkojušās atbilstoši likuma normām – ar šādu kritisku vērtējumu nākusi klajā Eiropas Parlamenta (EP) izmeklēšanas komiteja, kura nupat publiskojusi sava ziņojuma projektu.

Atbildīgie Eiropas Komisijas un dalībvalstu ierēdņi jau ilgstoši zināja par to, ka automašīnu izplūdes gāzes laboratoriju testi nereti satur ievērojami mazāk slāpekļa savienojumu, tomēr šiem faktiem netika pievērsta pietiekama uzmanība, un tieši šī iemesla dēļ automašīnu ražotāju krāpšanās ar atgāzu testiem tika atklāta tik vēlu – pie šāda secinājuma savā ziņojuma projektā par tā saukto ''Dīzeļgeitu'' ir nonākusi Eiropas Parlamenta izmeklēšanas komiteja. Komitejas pārstāvis, EP deputāts Gerbens Jans Gerbrandijs iepriekš, komentējot komitejas ziņojuma pirmos rezultātus, norādīja, ka

galvenokārt šādu rezultātu ir veicinājusi ierēdņu neieinteresētība un arī nolaidīga attieksme pret likumā noteikto normu ieviešanu:

''Mēs konstatējām, ka, pirmkārt, Eiropas Komisija, visticamāk, bija vai nu nespējīga, vai neieinteresēta jebkādā veidā vērsties pret aizvien pieaugošo plaisu starp faktiskajām automašīnu kaitīgajām emisijām un tām, kuras ir novērojamas laboratorijās. Otrkārt, mēs esam arī pārliecinājušies par to, ka arī vairākas Eiropas Savienības dalībvalstis nerīkojās pietiekami ieinteresēti un bargi, ieviešot likumdošanu, kas skar automašīnu radītos izmešus.''

Parlamenta izmeklēšanas komiteja arī ir nonākusi pie secinājuma – lai gan Eiropas Komisija pašai nebija pilnvaru uzsākt iespējamo nelegālo automašīnu atgāzu sastāvu koriģējošo iekārtu izmeklēšanu pašai, tai vienlaikus bija pienākums uzdot šādi rīkoties Eiropas dalībvalstu valdībām.

Parlamenta deputāti tomēr cer, ka Amerikas Savienoto Valstu vēršanās pret autoražotāju ''Volkswagen'', kā arī piesaistītā sabiedrības uzmanība šai problēmai veicinās Eiropas Savienības un dalībvalstu atbildīgo ierēdņu attieksmes maiņu.

''Es uzskatu, ka šī krīze būs iespēja uzlabot automašīnu kaitīgo izmešu testēšanu. Un es ticu tam, ka Eiropa šajā ziņā būs pionieris.

Šī krīze, manā vērtējumā, ir iespēja Eiropai kļūt par pionieri un panākt to, ka kaitīgo emisiju testi notiek nevis laboratorijās, bet gan reālos braukšanas apstākļos.

Tādā veidā mums izdosies panākt arī kopējo izmešu apjoma samazinājumu no automašīnām. Domāju, ka tas atbilst sabiedrības gaidām šajā jautājumā,'' komentē Eiropas Parlamenta deputāts Pablo Zalba Bidegains.

Vienlaikus gan Eiropas politiķu vidū netrūkst arī skeptiķu, ka Eiropas Parlamenta ziņojums, kurš nav cieši juridiski saistošs Eiropas Padomes lēmumu pieņemšanā, saskarsies ar asu pretestību Padomē, kurā liela ietekme ir tieši valstīm ar spēcīgu autoindustriju – piemēram, Vācijai.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti