EK vēlas atcelt mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Liela daļa Eiropas patērētāju joprojām praktiski nelieto savus viedtālruņus, atrodoties ārpus savas mītnes zemes. Lai risinātu šo problēmu, Eiropas Komisija (EK) vēlas atcelt mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksas. Operatori gan iniciatīvu vērtē kritiski.

Praktiski visi eiropieši ierobežo datu patēriņu, atrodoties ārzemēs, noskaidrots nesen veiktā aptaujā. „Esmu pārsteigta redzot, ka viesabonēšanas izmaksu dēļ 95 % ceļotāju - jā, 94%! - ārzemēs mazāk lieto dažādus servisus, piemēram Facebook,” stāsta Eiropas Savienības (ES) konkurences komisāre Nelija Krusa.

Šajā pašā aptaujā noskaidrots, ka gandrīz puse nekad nelietotu internetu, viesojoties citā Eiropas valstī, un ceturtā daļa vienkārši ceļojot izslēdz telefonus. Turklāt lielāka iespējamība, ka telefonus izslēgs tieši tie, kas ceļo bieži - iespējams tādēļ, ka viņi ir īpaši informēti par iespējamajām papildus izmaksām.  

 „Mums ir jāatrisina šī problēma reizi pa visām reizēm, mums jātiek vaļā no viesabonēšanas maksām. Tā nav tikai cīņa starp ceļotājiem un telekomunikāciju kompānijām, miljoniem biznesu jārēķinās ar papildus izdevumiem viesabonēšanas dēļ. Ieņēmumus zaudē arī aplikāciju veidotāji,” uzsver Krusa.

Viesabonēšanai nav jēgas vienotā tirgū, tas ir ekonomisks neprāts,” saka ES komisāre.

Aicinājums tikt vaļā no viesabonēšanas skan vilinoši, un ir piedāvājums noteikt, ka jau 2016.gadā patērētājiem būs jādod iespēja lietot tālruni visā Eiropā gluži kā mājās.

Tiesa, Latvijas mobilo sakaru operatori uz izmaiņām raugās piesardzīgi. "Latvijas mobilā telefona" (LMT) prezidents Juris Binde norāda - ir arī vienkāršāki risinājumi: „Daudz vienkāršāk viesabonēšanas augsto tarifu jautājumu risināt tā, kā tas tika darīts attiecībā uz balss sakariem. Pakāpeniski tika pazemināti viesabonēšanas tarifu griesti, līdz tie sasniedza vidējo Eiropas valstu operatoru noteikto tarifu līmeni. Tas būtu izdarāms ļoti vienkārši. Arī klientiem tas būtu ļoti saprotami.”

Turklāt operatori vienā balsī stāsta, ka Latvijā jau esot pieņemamas cenas pakalpojumiem, tajā skaitā viesabonēšanai. „Tele2” pat pieļauj, ka mainot viesabonēšanas sistēmu, Latvijas patērētājiem par sakariem var nākties maksāt vairāk. „Ja ir Eiropas valstis, kurās neierobežoti zvanu un sms tarifu plāni maksā 20 eiro mēnesī un vairāk, tad Latvijā šis cenu līmenis ir krietni zemāks. Mēs varētu teikt, ka esam Eiropas top 3 pēc zemākajām cenām. Pie šādas papildus izmaksu parādīšanās operatoram, iekļaujot gan viesabonēšanu, gan starptautiskos zvanus, ticams, ka mazumtirdzniecības cenām vajadzētu palielināties,” skaidro Juris Breicis, „Tele2” produktu direktors.

Cilvēkiem kļūstot mobilākiem, pieaug arī viesabonēšanas nozīme un popularitāte. „Viesabonēšanu izmanto gana daudz. Pēc mūsu datiem, tie ir vairāk nekā 10% mūsu klientu, kuri gada laikā ir lietojuši viesabonēšanas pakalpojumus. No otras puses, jau šobrīd ar esošo mazumtirdzniecības cenu regulēšanu ES iekšienē cenu līmenis ir gaužām pieņemams. Arī paredzētās izmaiņas turpmākajiem trīs gadiem nozīmē cenu samazinājumu mobilo sakaru lietotājiem, lietojot viesabonēšanas pakalpojumus ES iekšienē,” stāsta Breicis.

Eiropas Komisija gan cer, ka atsakoties no viesabonēšanas, telesakaru uzņēmumi iegūtu vēl 300 miljonus klientu. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti