Labrīt

Segvārdi un segburti: Oļģerts Kurmis

Labrīt

Segvārdi un segburti: Arveds Vilks

EK: Latvijai spēcīga transporta industrija, bet vājš sniegums drošības jomā

EK: Latvijai spēcīga transporta industrija, bet vājš sniegums drošības jomā

Eiropas Komisija ir (EK) nākusi klajā ar jaunāko pārskatu par Eiropas Savienības (ES) transporta nozares attīstību un nozares sasniegtajiem rezultātiem tādos jautājumos kā transporta modernizācija, draudzīgums videi un patērētājiem, kā arī bojāgājušo skaita samazinājums. Pārskats liecina, ka nozarei Eiropas valstīs izdodas kļūt draudzīgākai patērētājiem un modernākai, tomēr progress ir gauss transporta drošības jomā.

Eiropas Komisijas transporta nozares pārskata mērķis ir palīdzēt ES dalībvalstīm apzināt tās jomas, kurās ir vajadzīgi prioritāri ieguldījumu un rīcība, un arī palīdzēt tām savstarpēji apmainīties ar labāko pieredzi. Eiropas Savienība transporta komisāre Violeta Bulca norāda, ka šogad kopējais dalībvalstu progress transporta nozarē ir bijis neviennozīmīgs – atsevišķās jomās rezultāti bijuši pat ļoti labi:

''Ir gūti panākumi virzībā uz ilgtspējīgāku un videi draudzīgu mazemisiju mobilitāti, tomēr jaunu, ar tīru enerģiju darbināmu automašīnu skaita pieaugums joprojām ir pārāk lēns. Otrkārt – ieguldījumiem transporta infrastruktūrā ir vajadzīgs laiks, lai būtu redzama to ietekme, bet es esmu pārliecināta, ka šajā jomā mēs jau tuvākajos gados redzēsim rezultātus, ko sniedz Eiropas finanšu instrumentu ieviešana nozarē.''

Savukārt neviennozīmīgus rezultātus Eiropas transporta nozare uzrāda mijiedarbībā ar sabiedrību – piemēram,

ir būtiski augusi patērētāju apmierinātība ar transporta nozares darbību, savukārt progress transporta negadījumu skaita samazināšanā ir pārāk gauss, norāda komisāre.

''Trešais jautājums skar transporta lietotājus – patērētāju apmierinātība ar visiem transporta veidiem, tostarp arī pilsētas transportu, dzelzceļu un aviotransportu, ir pieaugusi. Tātad – pakalpojumi sniedzēji izprot klientu vajadzības, un pakalpojumu kvalitāte uzlabojas. Savukārt ceļu drošības jomā, diemžēl ir vērojama stagnācija, kura raisa bažas par to, ka var neizdoties sasniegt izvirzītos mērķus šajā jomā,'' klāsta Bulca.

Salīdzinot dažādu Eiropas Savienības dalībvalstu sniegumu transporta jomā, Latvija ir ierindojusies trīspadsmitajā vietā, apsteidzot, piemēram, Lietuvu, Poliju, Slovākiju un virkni citu valstu. Salīdzinoši labu novērtējumu Latvijai ir palīdzējuši nodrošināt nozares uzņēmumu izaugsme rādītāji, tomēr

Latvija ir starp vājākajām valstīm satiksmes drošības jomā.

Valsts policijas pārstāvis Normunds Krapsis, iepriekš komentējot nepatīkamo satiksmes drošības statistiku, atzina – viens no slikto rādītāju iemesliem ir satiksmes dalībnieku, it īpaši gados jauno, pārgalvība:

''Viennozīmīgi šeit prevalē pārgalvība no jauniešu puses. Bieži vien nepārdomātie, bīstamie manevri kustības laikā noved pie šiem traģiskajiem notikumiem. Protams, tas noteikti ir arī ātrums, kas šīs sekas padara tikai krietni smagākas. Ja mēs tā paskatāmies un paanalizējam pēdējos notikumus, tad, ja mēs drošības jostas lietotu ne tikai kā autovadītāji, kas sēž priekšā, bet arī kā pasažieri, domāju, krietni mazāk būtu traģēdiju.''

Līdzīgi kritiski vārdi par situāciju transporta drošības jomā Eiropas Komisijas pārskatā veltīti arī Lietuvai, kurā līdzīgi kā Latvijā, uzlabojumi ir pārāk lēni, kā arī Horvātijai, kurā situācija pērn ir pat pasliktinājusies.

 

Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti