Sadaļas Sadaļas

Panorāma

Garas rindas pie Covid-19 vakcinācijas centriem

Panorāma

Nozare prasa stingrāku regulējumu hosteļiem

Eiropas kultūra izmēģina klātienes pasākumus

Eiropas kultūra izmēģina klātienes pasākumus

Teātri visā Eiropā bijuši slēgti vairāk nekā gadu un pēc klātienes izrādēm ir izslāpuši gan aktieri, gan skatītāji. Taču atgriešanās ir ļoti pakāpeniska un ar dažādiem ierobežojumiem. Daudzviet tiek veiktas testa izrādes un testa koncerti, lai saprastu, kā labāk šajos kultūras pasākumos nodrošināt epidemioloģisko drošību. Kā veicās Beļģijas Karaliskajam flāmu teātrim – par to no Briseles stāsta Ilze Nagla. 

Beļģijas Karaliskā flāmu teātra priekšā  uzceltas teltis, kur gan teātra darbiniekiem, gan 50 brīvprātīgajiem skatītājiem jāveic ātrais tests, kas ir priekšnoteikums izrādei.

Šādus testus var nopirkt visās Beļģijas aptiekās. Bet šeit netiek pārbaudīta ātro testu lietderība. Te notiek gaisa kvalitātes pārbaude teātra izrādes laikā. 

 “Runa nav par ātrajiem testiem, bet par cilvēku klātbūtni telpā, sēdošā pasākumā ar labi vēdināmu telpu, kur jūs kontrolējat gaisa kvalitāti,” teica Beļģijas karaliskā flāmu teātra pārstāvis Merlins Erbūrs.

Nākamo divu mēnešu laikā ir plānoti apmēram trīsdesmit šādi pārbaudes pasākumi. Un visi cer uz vienu rezultātu – ka kultūra ir droša.

Līdzīgi – bet koncertu testa režīmā izmēģinājusi arī Barselona. Tajā piedalījās 4500 skatītāju maskās, kuri iepriekš  testēti uz Covid – bet šis pasākums notika bez sociālās distancēšanās. Analizējot veselības datus, divu nedēļu laikā pēc pasākuma tika atklāti seši pozitīvi gadījumi starp cilvēkiem, kuri apmeklēja koncertu. Par četriem no šiem ir zināms, ka viņi inficējušies kaut kur citur, nevis koncertā.

“Jebkurā gadījumā, tur nenotika super-izplatīšana, daži gadījumi nebija pārsniegums. Un faktiski tos analizējot, pat nav pazīmju, kas liecinātu, ka koncerta laikā varēja būt pārnešanas risks,” pauda ārsts un Badalonas slimnīcas pētnieks Juzeps Marija Libre.

Koncerta organizētāji uzskata, ka vidēja lieluma kultūras pasākumus var rīkot bez sociālās distancēšanās.

Savukārt Florences opera ir izvēlējusies mazāk zinātnisku pieeju - itāļi ar gaisa kvalitātes mērīšanu nav aizrāvušies, toties ir nodrošinājuši sociālo distancēšanos – te cilvēki sēž tikai vienā rindā un tas pats arī zālē – starp katru skatītāju ir distance. Un tas pats ir arī uz skatuves – arī mākslinieki ievēro distanci un operas kaislības un mīlas ainas tiek izdziedādas, bet ne izspēlētas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Pasaulē
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt