Aģentūras pārstāvji sazinājušies ar vairākiem franču videoblogeriem, kas specializējas zinātnes un veselības aprūpes jautājumos, un, runājot sliktā angļu valodā, aicinājuši saviem abonentiem paskaidrot, ka mirstības līmenis ar “Pfizer” vakcīnu potēto vidū esot teju trīs reizes augstāks nekā ar “AstraZeneca” vakcīnu potēto vidū.
Populārais franču videoblogeris Leo Grasē, kuram “YouTube” ir 1,17 miljoni sekotāju, tviterī publicējis no “Fazze” saņemto e-pasta vēstuļu ekrānuzņēmumus. Kampaņas autoriem, no kuriem viņš saņēmis šo pasūtījumu, bijis “kolosāls budžets”.
C'est étrange.
— Léo Grasset (@dirtybiology) May 24, 2021
J'ai reçu une proposition de partenariat qui consiste à déglinguer le vaccin Pfizer en vidéo. Budget colossal, client qui veut rester incognito et il faut cacher la sponso.
Éthique/20. Si vous voyez des vidéos là dessus vous saurez que c'est une opé, du coup. pic.twitter.com/sl3ur9QuSu
Arī populārais vācu blogeris Marko Dročmans, kuram ir 1,5 miljoni sekotāju, publiskojis vēstules kopiju, kurā izteikts analoģisks piedāvājums.
Savukārt kāds franču blogeris ar 85 000 sekotāju “Instagram” tīklā paziņojis, ka viņam piedāvāti vairāk nekā 2000 eiro par 30 sekundes ilgu klipu ar attiecīgu vēstījumu.
"The Guardian" vēsta, ka aģentūras "Fazze" vadības cilvēki ir no Maskavas un ka agrāk viņi strādājuši Krievijas uzņēmēju izveidotā aģentūrā. Kā teikts Eiropas Ārējās darbības dienesta aprīļa ziņojumā, Krievija ar dezinformācijas palīdzību cenšas graut uzticību rietumvalstu radītajām Covid-19 vakcīnām.
Franču mediji spriež, ka “Fazze” vēstījums ir ļoti līdzīgs tam, ko cenšas popularizēt Krievijas vakcīnas “Sputņik V” izplatītāji: ka vīrusu vektora vakcīnas kā “Sputņik V” un “AstraZeneca” ir “drošākas un efektīvākas” par mRNS vakcīnām, ko ražo “Pfizer” un “Moderna”.