Komitejā darbosies 45 deputāti, un gala ziņojumu plānots iesniegt pēc gada. Galvenie pārmetumi šobrīd tiek veltīti Eiropas Komisijai, kas nav spējusi nodrošināt savienības standartu ievērošanu. Bloka izpildinstitūcijas pārstāvji jau paziņoja, ka ir gatavi sadarboties ar deputātiem.
Vienlaikus Eiropas Komisija informē, ka nekontrolē izstrādāto noteikumu ievērošanu un šis jautājums ir dalībvalstu pārziņā.
Jau ziņots, ka kompānija atzina - 11 miljoni tās ražoto automašīnu ar dīzeļa dzinēju ir aprīkotas ar krāpniecisku programmatūru. Tā ļauj ieslēgt izplūdes gāžu kontroles ierīces pārbaudes laikā. Savukārt ikdienas braukšanas apstākļos izmešu kontrole netiek veikta, un radītais piesārņojums var būtiski pārkāpt pieļaujamās normas.
Koncerns paziņoja par plāniem atsaukt 8,5 miljonus automašīnu visās Eiropas Savienības dalībvalstīs. Šis process varētu sākties nākamā gada janvārī.
Pēc auto tirgotāju aplēsēm, Latvijā ir aptuveni 7000 VW, “Audi” un “Škoda” auto, kuriem ir riska grupas dzinēji - ražoti pēc 2009.gada . Kopumā riska grupā Latvijā ir līdz pat 17 500 spēkratu, kurus varētu skart “Volkswagen” skandāls.