Ēģiptē atklāj «jauno Suecas kanālu»

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

 Ēģiptes prezidents Abdels Fatahs as Sisi ceturtdien īpašā ceremonijā atklāja "jauno" Suecas kanālu.

Sisi uz pasākumu ieradās ceremoniālā militārā uniformā uz vēsturiskas jahtas, kura brauca karaflotes priekšgalā, pāri lidojot iznīcinātājiem un helikopteriem.

Ceremonijas laikā bija noteikti stingri drošības pasākumi, jo teroristiskais grupējums "Islāma valsts" draudēja nogalināt pie Kairas nolaupīto Horvātijas pilsoni, draudot aizēnot pasākumu, kura viens no mērķiem bija parādīt, ka valsts ir droša.

Uz pasākumu bija ieradušies vairāku valstu līderi, tostarp Francijas prezidents Fransuā Olands.

Pirms diviem gadiem Sisi padzina islāmistu prezidentu Muhamedu Mursi un stingri vērsās pret islāmistiem. Kopš tā laika džihādisti nogalinājuši simtiem karavīru uz austrumiem no Suecas kanāla.

Sisi tika oficiāli ievēlēts prezidenta amatā pagājušajā gadā. Viņš solīja stiprināt drošību un atveseļot valsts ekonomiku. Kanāla uzlabošanas projektu viņš sāka augustā un izvirzīja ambiciozu mērķi to pabeigt 12 mēnešu laikā, lai arī aprēķini liecināja, ka rakšanas darbiem nepieciešami trīs gadi.

Vēsturiskais Suecas kanāls pēc desmit gadus ilgiem darbiem tika atklāts 1869.gadā un tas bija 192 kilometrus garš.

Jaunās kanāla sekcijas būve izmaksāja 7,9 miljardus eiro, un to pilnībā finansēja Ēģiptes investori. Daļēji jaunā josla iet līdzās vecajam kanālam, kas savieno Sarkano jūru un Vidusjūru.

Projekta gaitā tika veikti rakšanas darbi 37 kilometru garumā un praktiski tika izveidota otra kanāla josla. Tika padziļināti un paplašināti arī vēl 35 kilometri esošā kanāla.

Tiek uzskatīts, ka paveiktais ļaus samazināt kuģu gaidīšanas laiku no 18 līdz 11 stundām.

Valdība cer, ka kuģu skaits, kas izmantos kanālu, pieaugs no 49 patlaban līdz 97 2023.gadā.

Tiek uzskatīts, ka tas arī dubultos Suecas kanāla ienākumus no 5,3 miljardiem ASV dolāru šogad līdz 13,2 miljardiem dolāru 2023.gadā.

Analītiķi par šiem mērķiem gan izteikušies skeptiski. "Pirmā kuģu īpašnieku un tirgotāju prioritāte ir izmaksu samazināšana, nevis ātrums. Pēdējo gadu tendence ir bijusi ceļot ar mazāku ātrumu, nekā ierasts, lai samazinātu rēķinus par degvielu," saka itāļu kuģu aģentu "Banchero Costa" eksperts Rolfs Lešinskis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti