EBU aicina valdības atbalstīt sabiedrisko mediju darbu Covid-19 krīzē

Eiropas Raidorganizāciju apvienība (European Broadcasting Union - EBU) izplatījusi aicinājumu Eiropas valstu valdībām neizmantot mediju brīvības un izteikšanās, kā arī ziņu un informācijas plūsmas ierobežošanai ārkārtas pasākumus, kas tiek ieviesti cīņai ar koronavīrusu.

EBU norāda, ka šajā bezprecedenta laikā pat vēl svarīgāk pasargāt sabiedrisko mediju neatkarību un ilgtspēju.

Tādā krīzes laikā kā šis iedzīvotāji vēršas pie sabiedriskajiem medijiem pēc uzticamas informācijas. Visā Eiropā Covid-19 izplatības uzliesmojumā cilvēki pievērsušies sabiedriskajiem medijiem rekordu apjomos. Esam novērojuši, kā vakara ziņu raidījumi dubultojuši savu auditoriju, kad raida svarīgas steidzamas ziņas, bet tiešsaistes ziņu platformās trīskāršojuši sasniedzamo auditoriju, norāda EBU.

Šajā laikā mediji paplašinājuši ziņu raidījumu klāstu – regulāri nodrošina speciālās pārraides, cīnās ar dezinformāciju un piedāvā ētera laiku kompetentiem speciālistiem un iestādēm. Programmu veidošanā tiek iesaistīti arī iedzīvotāji, ļaujot viņiem paust savas bažas un uzdot būtiskus jautājumus, norāda EBU.

Tāpat sabiedriskie mediji sniedz atbalstu citās jomās. Piedāvā izglītojošu saturu jaunākajai auditorijai laikā, kad skolas ir slēgtas. Arī atbalsta humānās palīdzības kampaņas un vietējo kopienu aktivitātes.

“Pašreizējā krīze izceļ sabiedrisko mediju neaizstājamu lomu,” uzsver Eiropas Raidorganizāciju apvienība.

EBU aicina valdības un atbildīgās iestādes nodrošināt sabiedriskajiem medijiem pieejamus atbilstošus līdzekļus, lai savlaicīgi un profesionāli rīkotos krīzē. Būtiski arī ļaut darboties viņu pamatvērtībām atbilstošos apstākļos.

Žurnālistiem jābūt iespējai strādāt bez spiediena un iebiedēšanas. Tāpat viņiem jābūt aprīkotiem ar aizsardzības līdzekļiem, ziņojot par vīrusu un tā radītajām sekām.

KONTEKSTS:

Latvijā līdzās daudzām nozarēm Latvijā trauksmes zvanus par savu nākotni zvana arī plašsaziņas līdzekļi – gan raidorganizācijas, gan drukātie mediji, kas valstī izsludinātā ārkārtējā situācijā strādā diezgan saspringtos apstākļos. Vislielāko satraukumu medijos rada krasi sarukušie ieņēmumi no reklāmas. Atsevišķiem medijiem reklāmas ieņēmumi samazinājušies par 80%. Latvijas Žurnālistu asociācijas aicināja valdību, uzņēmējus un sabiedrību atbalstīt medijus.

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) sagatavojusi programmu, kur komercmediju atbalstam paredzēti ap 1,6 miljoni eiro. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt