Panorāma

Zalpēterei jāieceļ padomes trīs lielos Rīgas uzņēmumos

Panorāma

No Rolanda Tjarves atvadoties

Covid-19 veicina "Zoom" popularitāti un kritiku

Covid-19 veicina «Zoom» popularitāti un kritiku

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Sociālās izolēšanās dēļ pēdējā laikā arvien vairāk visā pasaulē tiek lietota video komunikācijas programma "Zoom". Tomēr programmas straujais popularitātes pieaugums mijas ar bažām par datu privātumu, kā arī ar hakeru uzbrukumiem, kuru dēļ virkne programmas lietotāju pārdzīvojuši ļoti nepatīkamus mirkļus.

 ASV Kalifornijas štatā 2011. gadā radītais uzņēmums "Zoom Video Communications" Covid-19  krīzes izplatības laikā nācis kā glābējs neskaitāmiem uzņēmumiem, privātpersonām un pat valstu valdībām, lai nodrošinātu komunikācijas iespējas sociālās izolēšanās apstākļos.

Tomēr ātri vien tas veicinājis arī bažas par "Zoom" piedāvātajiem drošības pasākumiem – šaubu ēnu par pakalpojuma drošību metušas ziņas par to, ka programma varētu būt sūtījusi datus sociālajam tīklam "Facebook", turklāt caur serveriem Ķīnā, ka tikušas nopludinātas epasta adreses un ka caur "Zoom" sūtītie dati nav šifrēti.

Turklāt reģistrēti gadījumi, kad programma izmantota ļaunprātīgiem nolūkiem – gan no hakeru puses, gan no tā saukto troļļu puses.

Ar to saskārās arī ASV pilsētas Bostonas Baptistu draudze, mēģinot pirmo reizi dievkalpojumu noturēt virtuāli.

"Tur bija bērni un vecāka gadagājuma cilvēki, kuri tikai pirms kādas nedēļas bija iemācījušies, kā lietot "Zoom". Viņi šādā veidā no izolācijas savās mājās varēja virtuāli nokļūt baznīcā, bet tur viņus sagaidīja rasistiski un pret LGBT vērsti lamuvārdi, kas bija ļoti sāpinoši," stāstīja mācītāja Laura Everta.

Atbildot uz kritiku, "Zoom" lēma par stingrākiem privātuma iestatījumiem un izvērš aktīvu kampaņu, lai kliedētu bažas par datu drošību, kā arī aicina pašus lietotājus rīkoties uzmanīgi.

"Vajadzētu atstāt spēkā sākotnējos iestatījumus, kas paredz paroli un tā saukto gaidīšanas istabu – tas ir labākais veids, kā aizsargāt savas sapulces.

Otrs ieteikums ir nepublicēt tiešsaisti uz jūsu tikšanos publiski," norādīja "Zoom" mārketinga speciāliste Dženīna Pelosi.

Vienlaikus speciālisti arī aicina nepārspīlēt "Zoom" problēmas, ņemot vērā, ka arī pats uzņēmums pašlaik cenšas pielāgoties jaunajai situācijai un negaidītajai slavai. Sākotnēji tā piedāvātais pakalpojums bija izstrādāts informāciju tehnoloģiju departamentiem un uzņēmumiem, nevis skolu stundu un dievkalpojumu translēšanai internetā.

""Zoom" ir pārņemts ar ātruma un jaudas nodrošināšanu, un tieši tas to padara par tik veiksmīgu. Taču tas rada arī zināmas problēmas. Es  domāju, ka to absolūti var lietot tādu, kāds tas ir, tomēr jāņem vērā, ka, tāpat kā jebkura programma, tā nav perfekta un tai pastāvīgi jālabo dažādas kļūmes," sacīja Bērklijas universitātes kiberdrošības speciālists Stīvens Vebers.

Taču triecieni "Zoom" reputācijai jau darījuši savu un, piemēram, Ņujorkas izglītības departaments atteicies no šīs programmas, lai nodrošinātu attālinātās mācības. Taivānas valdība pat aizliegusi lietot "Zoom" oficiālās sanāksmēs. Tas savukārt veicinājis "Zoom" konkurentu aktivizēšanos, un spēcīgākie no tiem ir divi no lielākajiem informācijas tehnoloģiju milžiem – "Microsoft" un "Google".

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti