Jau pašlaik Leipcigas tiesas spriedumam ir pievērsta ne tikai Vācijas, bet visas Eiropas autoindustrijas uzmanība, jo atkarībā no iznākuma tas var radīt precedentu, kam nākotnē, iespējams, sekotu arī citas pilsētas Eiropas Savienības dalībvalstīs.
Vācijā ir vairāk kā 15 miljoni automašīnu, kas aprīkotas ar dīzeļdzinējiem. Lai cīnītos ar gaisa piesārņojumu Štutgartē un Diseldorfā, vides aktīvistu grupa „Deutsche Umwelthilfe” vērsās Vācijas tiesā. Tā šādi rīkojusies, jo uzskata, ka līdzšinējie Vācijas valdības centieni nav bijuši pietiekami, pieprasot aizliegt visus dīzeļdzinēju automašīnas, kuras neatbilst Euro-6 standartiem, kas ieviesti 2015. gada septembrī.
Turpretī vācu autoražotāji norāda uz izmaksām līdz pat 30 miljardu eiro apmērā, lai modernizētu vecos dīzeļdzinējus un tie atbilstu šiem standartiem. Jāņem vērā, ka vienlaikus Berlīne saskaras arī ar spiedienu no Eiropas Komisijas puses, kura brīdinājusi par naudassodu, ja netiks uzlabota gaisa kvalitāte.