Pusdiena

Jaunie smēķēšanas aizliegumi attieksies arī uz ūdenspīpēm; vairs nekādu kaljanu bāros

Pusdiena

Zemes dienests un prokuratūra par 6 miljoniem eiro izveido sistēmas, ko nelieto

Beidzot atrastas avarējušās Ēģiptes pasažieru lidmašīnas atlūzas

Beidzot atrastas avarējušās Ēģiptes pasažieru lidmašīnas atlūzas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Ēģiptes bruņotie spēki piektdien, 20.maijā, pusdienlaikā paziņojuši, ka Vidusjūrā atraduši atlūzas, kas esot no Ēģiptes aviosabiedrības "EgyptAir" avarējušās lidmašīnas. Par katastrofas iemesliem gan joprojām nav skaidrības.

"Ēģiptiešu lidmašīnas un jūras spēku kuģi atraduši pasažieru personīgās mantas un lidaparāta atlūzas 290 kilometru attālumā uz ziemeļiem no Aleksandrijas," tā paziņojis Ēģiptes armijas pārstāvis.

Grieķijas aizsardzības ministrs  precizēja, ka atrasti divi sēdekļi, pasažieru personiskās mantas no bagāžas, kā arī cilvēka ķermeņa daļa.

Lidmašīnas paliekas peldēja katastrofas rajonā nedaudz uz dienvidiem no vietas, kur laineris pazuda no radaru ekrāniem. Meklēšanas operācija Vidusjūrā turpinās, taču to varētu apgrūtināt nelabvēlīgie laika apstākļi. Grieķija meteoroloģiskais dienests ziņo, ka šajā Vidusjūras reģionā gaidāmas spēcīgas lietusgāzes un stiprs vējš. 

Lidmašīnas meklējumi Vidusjūrā pastiprināti jau iepriekš. Tomēr rajonā, kur lidmašīna pazuda no radaru ekrāniem neilgi pēc ielidošanas Ēģiptes gaisa telpā, atlūzas vēl līdz piektdienas rītam nebija atrastas. Apstiprināts, ka lidaparāts, kurā lidojumā no Parīzes uz Kairu atradās 66 cilvēki, ir nogāzies.

Ceturtdien pēcpusdienā tika paziņots, ka avārijas rajonā ir pamanīti divi objekti, kas varētu būt no lidaparāta. Informācija bija pretrunīga. Sākotnēji Ēģiptes amatpersonas paziņoja, ka tās ir atlūzas no avarējušā reisa. Tomēr vēlāk ceturtdienas vakarā Grieķijas lidojumu drošības dienesta vadītājs paziņoja, ka tā nav taisnība, un atrastie priekšmeti, tostarp glābšanas vestes, nav no katastrofā cietušās "Airbus A320" lidmašīnas.

Meklēšanas operācijās iesaistītas vairāku valstu - Grieķijas, Ēģiptes, Francijas, Lielbritānijas militārās vienības ar lidmašīnām un kuģiem. Francijas Gaisa negadījumu izmeklēšanas birojs uz Ēģipti atbalstam nosūtīja trīs izmeklētājus, kā arī tehnisko speciālistu no Francijas aviobūves uzņēmuma "Airbus", kas ir pazudušās lidmašīnas ražotājs. 

Eksperti pagaidām nevar nosaukt virs  pazudušās “EgyptAir” lidmašīnas katastrofas cēloni, tiek pieļauta iespēja, ka laineris nogāzās pēc teroristu sarīkota sprādziena. 

Terora akta versiju atbalsta Ēģiptes civilās aviācijas ministrs, atsevišķi Amerikas Savienoto Valstu un citu zemju eksperti. Ēģiptes civilās aviācijas ministrs Šerifs Fatijs ceturtdien paziņoja, ka teroristu iejaukšanās ir daudz lielāka iespējamība nekā tehnisku problēmu rašanās lidmašīnai. Bet Francijas ārlietu ministrs Žans Marks Ero piektdien intervijā Francijas televīzijā paziņoja, ka nav "pilnīgi nekādu norāžu" par katastrofas iemesliem.

"Mēs izskatām visas iespējamības, bet nevienai netiek dota priekšroka attiecībā pret citām, jo mums nav pilnīgi nekādu norāžu par [katastrofas] iemesliem. Mēs meklējam lidmašīnas atlūzas - Francija kopā ar Ēģipti, Grieķiju un citām valstīm - lai atrastu atlūzas un tās analizētu. Mēs vēlamies noskaidrot visu patiesību," teica ministrs.

Grieķija, balstoties uz radaru informāciju, paziņojusi, ka pirms nogāšanās lidmašīna veikusi divu straujus pagriezienus. Tomēr nekāds trauksmes signāls nav ticis saņems, un pilots, pēdējo reizi sazinoties ar grieķu gaisa satiksmes dispečeriem, bijis labā noskaņojumā un nav ziņojis par kādām problēmām.

Eksperti kā vienu no iespējām izvirzījuši ielaušanos pilota kabīnē. Francijā tostarp uzmanība pievērsta drošības kontrolēm Parīzes Šarla de Golla lidostā, no kurienes reiss izlidoja.

Vairāk skaidrības varētu dot lidmašīnas tā dēvētās „melnās kastes”, kurās glabājas informācijas par lidojumu un skaņas ieraksti no pilotu kabīnes. Lidmašīnu „melnās kastes” signālu, kas ļauj tās atrast, raida aptuveni mēnesi līdz beidzas bateriju darbība. Uzdevums var izrādīties ļoti sarežģīts, jo šajā Vidusjūras apvidū gultnes reljefs ir kalnains, un avārijas rajons robežojas ar zemūdens līdzenumu, kas atrodas līdz trīs kilometru dziļumā.

Ēģiptes galvaspilsētā Kairā piektdien, 20.maijā, ieradās arī  Francijas aviācijas negadījumu izmeklētāji, kā arī aviobūves kompānijas “Airbus” tehniskais eksperts. Viņi pievienosies Ēģiptes speciālistiem. 

Jau ziņots, ka naktī uz ceturtdienu, 19.maiju, ceļā no Parīzes uz Kairu nokrita "EgyptAir" lidmašīna ar 66 cilvēkiem - 55 pasažieriem un 10 apkalpes locekļiem. Aviokompānija vēsta, ka lidmašīnā atradušies 30 ēģiptieši, 15 francūži, divi irākieši, kā arī pa vienam cilvēkam no Beļģijas, Kuveitas, Saūda Arābijas, Kanādas, Alžīrijas, Portugāles, Čadas, Sudānas un Lielbritānijas.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti