Aviokompānijas iebilst pret iekļaušanu emisijas kvotu sistēmā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 7 mēnešiem.

Savukārt Eiropas Komisija uzsver, ka tā ir spiesta rīkoties, jo aviopārvadājumu ietekme uz klimata pārmaiņām ar katru gadu tikai pieaug, bet aviokompānijas nevēlās neko darīt, lai mazinātu siltumnīcas gāzu izmešu apjomu.

Vairākas aviokompānijas stingri iebilst pret Eiropas Savienības lēmumu iekļaut aviopārvadājumus emisijas kvotu tirdzniecības sistēmā. Savukārt Eiropas Komisija uzsver, ka tā ir spiesta rīkoties, jo aviopārvadājumu ietekme uz klimata pārmaiņām ar katru gadu tikai pieaug, bet aviokompānijas nevēlās neko darīt, lai mazinātu siltumnīcas gāzu izmešu apjomu.
*
Emisijas kvotu tirdzniecības sistēma tika izveidota, lai cīnītos ar globālo sasilšanu. Dažādām industrijām tiek piešķirts noteikts izmešu kvotu apjoms. Ja izmešu daudzums pārsniedz pieļaujamo apjomu, papildus kvotas ir jāpērk starptautiskajā tirgū. Turklāt uzņēmumi var tirgot tām par brīvu piešķirtās kvotas, lai iegūtu naudu modernizācijai, tādējādi samazinot vides piesārņojumu nākotnē.
Tomēr aviokompānijas līdz šim bija ārpus šīs sistēmas, lai gan to radītājs siltumnīcas gāzu apjoms ar katru gadu pieaug, saka Eiropas Komisijas Klimata pārmaiņu novēršanas direktorāta vadītājs Joss Delbeke-
"Starptautiskā aviācija ir sektors, kur siltumnīcas gāzu izmešu apjoms pieaug ļoti strauji. Pašreiz aviācija rada apmēram 3% no kopējā izmešu apjoma, kas ir vairāk nekā jebkurš cits atsevišķs sektors, kā piemērām, tērauda vai cementa industrija."
Eiropas Komisija uzskata, ka jaunā sistēma motivēs aviokompānijas domāt par klimata piesārņojuma mazināšanu. Arī ietekmei uz lidmašīnu biļešu cenām nevajadzētu būt lielai - vidēji no diviem līdz 12 eiro par starpkontinentālo lidojumu.
Tomēr aviokompānijas, jo sevišķi tās, kas ir bāzētas ārpus Eiropas Savienības, asi iebilst pret jauno kārtību. Iebildumus raisa fakts, ka par piesārņojumu būs jāmaksā arī lidmašīnām, kas Eiropas lidostās ielido no citiem kontinentiem. Tā piemērām Taizemes Aviolīniju prezidents Pijasvati Amranands kādā intervijā vaicāja, kādēļ aviokompānijām būtu jāsāk maksāt Eiropas Savienībai par lidojumu uz Eiropu jau no Bangkokas lidostas, jo Bangkoka atrodas ārpus Eiropas Savienības teritorijas?
Savukārt Starptautiskās Aviotransporta asociācijas ģenerāldirektors Tonijs Tailers gāja vēl tālāk, paziņojot, ka daudzas pasaules valstis jauno Eiropas Savienības kārtību uzskata par uzbrukumu to suverenitātei. Aviotransporta asociācijas direktors arī piebilda, ka koloniālie laiki, kad Eiropa varēja uzlikt nodokļus pārējai pasaulei, ir pagājuši.
Eiropas Komisija uz šiem pārmetumiem atbild ne mazāk asi, sakot, ka Starptautiskā Aviotransporta asociācija 15 gadu laikā nav spējusi piedāvāt nekādu risinājumu un tādēļ Eiropa bija spiesta rīkoties.
Turpina Klimata pārmaiņu novēršanas direktorāta vadītājs Joss Delbeke-
"Mēs daudz ko prasām no citiem sektoriem, piemērām, no cilvēkiem, kuri brauc ar vieglajiem vai kravas automobiļiem. Tad kādēļ gan mums nebūtu jāprasa tik pat daudz no aviopārvadājumu biznesa, kur mēs redzam strauju izmešu apjoma pieaugumu, un kur pilnīgi nekas nav darīts, lai mazinātu siltumnīcas gāzu apjomu?"
Aviokompāniju pārstāvji gan uzsver, ka krietni pieaugusī avio degvielas cena jau ir pietiekami liela motivācija meklēt videi draudzīgākus risinājumus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti