Aviokatastrofa Sīnājā: Lidmašīna sadalījusies daļās vēl gaisā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Ēģiptes Sīnāja pussalā avarējusī lidmašīna sadalījusies, vēl atrodoties gaisā - paziņoja ar izmeklēšanu saistītas Krievijas  amatpersonas, norādot, ka atlūzas ir izmētātas ļoti lielā platībā. Transporta uzraudzības dienests arī uzdevis apturēt lidsabiedrībai “Kogalimavia” piederošo "Airbus A-321" lidojumus.

Vairāk nekā diennakts laikā kopš Krievijas aviokompānijas „Kogalimavia” pasažieru lidmašīnas avārijas Ēģiptes Sīnāja pussalā joprojām nav izdevies atrast aptuveni 60 pasažieru mirstīgās atliekas. Izmeklētāji ir bijuši spiesti paplašināt pārmeklējamo teritoriju līdz aptuveni 20 kvadrātkilometriem, jo dažus no upuriem atrod pat gandrīz 10 kilometru attālumā no avārijas vietas.

Izmeklētājiem Ēģiptē līdz pēcpusdienai bija izdevies pārbaudīt 130 bojā gājušo pasažieru mirstīgās atliekas, un pirmie upuri Krievijā tika nogādāti jau svētdienas vakarā.

Ēģiptes prezidents Abdels Fatahs al Sisi svētdien, 1.novembrī, paziņojis, ka viņa valsts Krievijai sniegs visu nepieciešamo atbalstu avārijas iemeslu noskaidrošanai. Taču līdz izmeklēšanas beigām vajadzētu atturēties no pārsteidzīgiem paziņojumiem par aviokatastrofas cēloņiem. Pēc prezidenta vārdiem, izmeklēšana, visticamāk, būs ilga un var turpināties pat vairākus mēnešus.

Līdz šim visizplatītākā ir versija par lidmašīnas tehniskajām nepilnībām. Atklātībā nonāk arī ļoti dažāda informācija par iespējamiem avārijas cēloņiem. Tā, piemēram, aģentūra “Reuters” ziņoja, ka avarējušai lidmašīnai gaisā ir nolūzusi astes daļa. Krievijas pirmais kanāls informē, ka astes daļa atrasta aptuveni astoņu kilometru attālumā no pārējā korpusa. Tāpat tiek ziņots, ka jau tālajā 2001.gadā nosēšanās laikā Kairas lidostā lidmašīnas astes daļa ir tikusi bojāta un, iespējams, remontdarbi nav pienācīgi veikti, kas arī varētu radīt konstrukcijas izturības zudumu.

Krievijas un Ēģiptes aviācijas eksperti savukārt uzsver, ka šie ir tikai pieņēmumi, taču par konkrētām versijām būs iespējams spriest tikai tad, kad tiks atšifrētas lidojumu ierakstu iekārtas jeb melnās kastes. Eksperti sāka šo ierakstu atšifrēšanu. Plānots, ka šiem speciālistiem vēlāk varētu pievienoties arī eksperti no kompānijas “Airbus”, kā arī eksperti no Francijas un Vācijas.

Izmeklēšana notiek ne tikai Ēģiptē, bet arī Krievijā. Tā Krievijas Federācijas izmeklēšanas komiteja veikusi pārbaudes aviokompānijā, kam piederēja avarējusī lidmašīna, konfiscējot visu tehnisko dokumentāciju par lidmašīnas ekspluatāciju. Tāpat iegūti dokumenti par lidmašīnas apkalpes veselības stāvokli, kā arī Kipras aviodispečeru ziņojumi pirms lidmašīnas pazušanas.

Kopumā aviokompānijas „Kogalimavia” pārbaudes varētu turpināties aptuveni mēnesi, bet pašlaik uzņēmumam ir pavēlēts apturēt visus lidojumus un dienas laikā ieviest nepieciešamos drošības pasākumus.

Pati „Kogalimavia” ir paziņojusi, ka lidojumus turpinās, jo pārējās lidmašīnas ir tehniskā kārtībā, ar tām var lidot, taču papildus tam tiks veiktas vēl rūpīgākas lidaparātu pārbaudes.

Pašā Krievijā svētdien ir izsludinātas sēras. Krievija turpina saņemt līdzjūtības gan no dažādu valstu līderiem, gan no iedzīvotājiem, kas savus novēlējumus atstāj īpaši atvērtajās līdzjūtību grāmatās Krievijas vēstniecībās ārvalstīs, vai arī vienkārši noliekot ziedus, sveces un mīkstās rotaļlietas pie Krievijas vēstniecības ēkas. Visilgāk sēras varētu turpināties Sanktpēterburgā, kas zaudējusi 127 savus iedzīvotājus.

Vietējo varas iestāžu deputāti jau nākuši klajā ar iniciatīvu, ka avarējušās lidmašīnas upuru piemiņai turpmāk pilsētā vajadzētu aizliegt jebkādu Visu Svēto nakts jeb Helovīna pasākumus.

Jau ziņots, ka sestdienas, 31.oktobra, rītā Ēģiptē, Sīnāja pussalā, avarējusi Krievijas aviokompānijas “Kogalimavia” pasažieru lidmašīna "Airbus A-321" ar 224 cilvēkiem uz klāja. Ēģiptes varas iestādes apstiprina - katastrofā nav izdzīvojušo. 

Zināms, ka pēc pacelšanās apkalpe nav ziņojusi par jebkādiem tehniskiem bojājumiem, taču vēlāk pilots pieprasīja ārkārtas nosēšanos Kiprā. Sakari ar apkalpi ir pārtrūka 23 minūtes pēc izlidošanas.

Mediji vēstīja, ka aviokompānijai "Kogalimavia" piederošās lidmašīnas ekipāža nedēļas laikā esot vairākkārt vērsusies pie tehniskajiem dienestiem, sūdzoties par nespēju iedarbināt lidmašīnas dzinēju. Avarējušais “Airbus A-321" bija kalpojis 18 gadus, nolidojot 56 tūkstošus stundu. Latvijas aviācijas eksperts gan norādīja, ka būtisks ir ne tikai lidmašīnas vecums, bet arī tas, kādās rokās tā atradušies.

Vairākas stundas pēc katastrofas ar “Islāma valsti” saistītājs grupējums paziņojis, ka tas notriecis Krievijas pasažieru lidmašīnu Ēģiptē. Taču eksperti drīz vien šādu versiju noraidīja

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti