Kazahstānas iekšlietu ministrs Erlans Turgumbajevs pirmdien, 30. decembrī, medijiem paziņojis, ka tagad tiek izskatītas trīs notikušās aviokatastrofas versijas.
Jau iepriekš izskanēja, ka par avārijas iemesliem varēja kļūt lidmašīnas tehniskās problēmas vai pilotēšanas kļūdas.
Tagad ministrs norādījis, ka, iespējams, katastrofas iemesls bija navigācijas dienestu kļūda.
Iepriekš tika izskatīta arī nelabvēlīgo laikapstākļu versija, taču tā ir noraidīta.
KONTEKSTS:
"Bek Air" iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna ar 98 cilvēkiem avarēja piektdienas rītā īsi pēc pacelšanās no Almati lidostas, aviokatastrofā gāja bojā 12 cilvēki un vairāk nekā 50 guva ievainojumus. Aviolainerim bija paredzēts doties uz valsts galvaspilsētu Nursultanu.
Lidmašīna "Fokker-100" ar 93 pasažieriem un pieciem apkalpes locekļiem pacelšanās laikā no Almati lidostas divreiz atsitusies ar asti pret skrejceļu, pēkšņi zaudējusi augstumu, ietriekusies betona nožogojumā un pēc tam - lidlauka malā esošajā divstāvu jaunbūvē, kurā cilvēki nav atradušies.
Avarējusī lidmašīna ražota 1996. gadā, bet Kazahstānā reģistrēta 2016. gadā.
Kazahstānas Civilās aviācijas pārvalde uz laiku aizliegusi visu lidmašīnu "Fokker-100" lidojumus, kā arī apturējusi aviokompānijas "Bek Air" darbību.
Vidēja lieluma reaktīvās lidmašīnas "Fokker-100" tika ražotas no 1986. līdz 1997. gadam.