Autovadītājus varēs sodīt arī par Lielbritānijā, Īrijā un Dānijā izdarītajiem pārkāpumiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Eiropas Parlaments pieņēmis grozījumus direktīvā par dalībvalstu apmaiņu ar satiksmes noteikumu pārkāpēju datiem, kas paredz autovadītājus turpmāk sodīt arī par Lielbritānijā, Īrijā un Dānijā veiktiem pārkāpumiem. Tas dos iespēju nodrošināt vienlīdzīgu attieksmi pret šoferiem visā Eiropas Savienībā (ES). Izmaiņas veiktas arī tiesiskajā bāzē par datu apmaiņu. Pārrobežu transportlīdzekļu reģistrācijas datu apmaiņas noteikumi nosaka kārtību, kādā dalībvalstis apmainās ar datiem, lai izsekotu autovadītājus, kam pienākas sods, piemēram, par braukšanu dzērumā vai ātruma pārsniegšanu.

Ik gadu uz Eiropas Savienības ceļiem bojā iet 25 tūkstoši iedzīvotāju satiksmes negadījumos. Eiroparlaments cer uz pusi mazināt šo rādītāju, uzlabojot noteikumu pārkāpēju datu apmaiņu starp valstīm.

Sistēma, ka par citā valstī izdarītu pārkāpumu autovadītājs saņem arī sodu, atgriežoties savā mājvalstī, ieviesta pirms diviem gadiem, taču tā darbojusies nepilnīgi.

Eiropas Parlaments pieņēmis izmaiņas direktīvā, kas paredz jaunu tiesisko bāzi noteikumiem par datu apmaiņu, jo pērn ES tiesas spriedumā atzīts, ka iepriekšējā bāze, proti, policijas sadarbība bijusi kļūdaina.

Starptautiskā sodu sistēma turpmāk būšot vienlīdzīga pret pārkāpējiem visā Eiropā, skaidroja projekta ziņotāja, parlamentāriete Inesa Ajala Sendera.

„Ar grozījumiem mēs ceram ne vien mazināt uz pusi bojā gājušo skaitu uz Eiropas Savienības ceļiem līdz 2020. gadam, bet arī samazināt ievainoto skaitu. Pēc ekspertu aplēsēm, ar direktīvas palīdzību varētu izdoties bojā gājušo skaitu uz ceļiem samazināt par 40 tūkstošiem gadā. Mēs runājam par vienu pilnu lidmašīnu ar cilvēkiem, kas ik gadu varētu palikt dzīvi. Priekšlikumi, kas tiks apkopoti līdz nākamajam gadam ziņojumā, stiprinās pašreizējo sistēmu.”

Pārrobežu transportlīdzekļu reģistrācijas datu apmaiņa sodīšanas vajadzībām notiks par pārkāpumiem saistībā ar ātruma pārsniegšanu, drošības jostas nelietošanu, sarkanās gaismas šķērsošanu, braukšanu alkohola reibumā vai narkotiku ietekmē, motociklista ķiveres nevalkāšanu, braukšanu pa neatļautu joslu, kā arī mobilā tālruņa izmantošanu braukšanas laikā.

Eiropas Komisijas transporta komisāre Violeta Bulca parlamenta debatēs par attiecīgajiem grozījumiem norādīja, ka līdz ar uzlaboto direktīvu iedzīvotāji vairāk kā jebkad sapratīs, ka ceļu drošība nebeidzas aiz nacionālajām robežām. Turklāt likumprojekts paredz ieviest sistēmu arī valstīs, kur līdz šim tā nedarbojās

„Jaunā direktīva turpmāk darbosies visās 28 dalībvalstīs nevis tikai 25, kā līdz šim, jo sistēmā neiekļāvās Lielbritānija, Īrija un Dānija.

Priekšlikuma īstenošana uzlabos drošību uz ceļiem, kas ir viens no galvenajiem mērķiem kopējā transporta politikā. Pārlieku daudz cilvēku Eiropas Savienībā arvien ir pārdrošu, neapdomīgu autobraucēju upuri. Šie šoferi nerespektē satiksmes noteikumus. Dodot iespēju jebkurā valstī viņus viegli identificēt brīdī, kad izdarīts pārkāpums, tas radīs pozitīvu ietekmi uz satiksmes dalībnieku uzvedību uz ceļiem,” saka Bulca.

Jaunie noteikumi vēl oficiāli jāapstiprina Ministru padomē, bet pašreizējie noteikumi par datu apmaiņu būs spēkā līdz maijam. Savukārt Eiropas Komisija līdz 2016.gadam gatavos ziņojumu par direktīvas īstenošanu un tās ieguldījumu ceļu drošībā. Vērtējums došot iespēju arī noskaidrot, vai starptautiskā līmenī būtu jāharmonizē satiksmes noteikumi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti