Skolā nomaļajā Austrālijas pilsētā parasta stunda rit ar visai neparastu mācību materiālu. Bērni lasa pašu sarakstītu grāmatu ar nosaukumu “Oto kurpes”. Drukas izdevumus skolotājas apmaksājušas no savas kabatas.
“Oto nav īpaši labu kurpju, jo viņš tādas nevar atļauties. Viņš bija spiests melot draugiem, jo viņš negribēja, lai draugi saprot, ka viņam nav naudas,” fragmentu lasa 5. klases skolnieks Saimons.
Par laimi, grāmatai ir labas beigas. Oto draugi kopīgiem spēkiem nopirka viņam jaunu kurpju pāri. Pozitīva ir arī grāmatas ietekme uz skolēniem, kuri ir ļoti lepni par savu autordarbu.
Šajā attālajā Austrālijas ziemeļu teritorijā 40% skolēnu angļu valoda ir otrā valoda, jo mājās viņi runā vietējos dialektos. Vairumā gadījumu šī iemesla dēļ viņi arī uzrāda sliktus rezultātus angļu valodas eksāmenos. Taču pašu skolēnu sarakstītā grāmata šo situāciju jau ir krasi uzlabojusi. Tā ne tikai apraksta viņiem labi saprotamas parādības, bet arī apliecina viņu iesaistīšanās iespējas un tāpēc vairo entuziasmu.