Amatpersonas norādīja, ka lēmums pieņemts pēc konsultācijām ar aviācijas regulatoriem visā pasaulē.
Tomēr šī modeļa lidmašīnas drīkstēs pacelties gaisā tikai tad, ja būs veikta to datoru programmatūras atjaunošana un piloti būs izgājuši atbilstošu apmācības kursu lidojuma simulatoros.
Aviācijas eksperti atgādināja, ka katastrofās, visticamāk, bija vainojama laineros izmantotā automātiskā sistēma, kas kontrolēja lidmašīnas kustību. Pusotra gada laikā novērsta gan šī, gan citas tehniskās problēmas.
Tiesa, traģiskās avārijas pamatīgi iedragāja “Boeing” reputāciju un radīja lielus finansiālos zaudējumus. Tomēr vairākas lielas lidsabiedrības, tai skaitā “Rynair”, nav atteikušās no plāniem nākotnē izmantot modernās lidmašīnas.
KONTEKSTS:
"Boeing 737 Max" lidmašīnas nežēlastībā krita pēc 2019. gada 10. martā notikušās aviokatastrofas Etiopijā, kurā gāja bojā 157 cilvēki. Tikai pirms nepilniem pieciem mēnešiem Javas jūrā avarēja cita "Boeing 737 Max 8" lidmašīna ar 189 cilvēkiem. Amerikas Savienoto Valstu aviobūves kompānija "Boeing" 2019. gada beigās uz laiku apturēja lidmašīnu "737 Max" būvniecību.