Asociācija: Ķīnas tirgus atvēršanās var radīt negodīgu konkurenci Eiropas aviokompānijām

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Aviokompānijas, kas sankciju dēļ nevar veikt pārlidojumus pār Krieviju, lai savienotu galamērķus Eiropā un Āzijā, var tikt nostādītas negodīgas konkurences priekšā, mediju pasākumā sacīja Starptautiskās Gaisa transporta asociācijas (IATA) prezidents Villijs Volšs.

Rietumvalstu aviokompānijām ir liegts izmantot Krievijas austrumu-rietumu gaisa koridoru kopš februāra, kad Krievija sāka karadarbību Ukrainā. Šādi aizliegumi nav bijuši Ķīnas aviokompānijām, kas joprojām turpina savienot Eiropu un Āziju, izmantojot Krievijas gaisa telpu.

"Neredzu, ka kādai no pusēm būtu vēlme atcelt sankcijas, kamēr turpinās karš,"

preses konferencē sacīja Volšs, norādot, ka tam varētu būt neparedzētas sekas, kad Ķīna sāks atgriezties starptautiskajā aviosatiksmes pasažieru tirgū. Vienlaikus IATA prezidents cer, ka šis varētu būt diskusiju jautājums 2023. gadā. 

"Ķīnai atverot savu tirgu, pieaugs gaisa satiksmes plūsma starp Eiropu un Āziju. Šis būs tas brīdis, kad lielākās Eiropas aviokompānijas sāks uzdot jautājumus par godīgas konkurences nozīmi.

Nonāksim situācijā, kad daži pārvadātāji var izmantot klasisko ceļu starp Āziju un Eiropu, bet citi – nē," atsaucoties uz kuluāru sarunām sacīja Volšs. Līdzīga situācija varētu notikt arī kravu pārvadājumu jomā.

Uz potenciāli negodīgu konkurenci norāda arī Briselē bāzētā Eiropas Aeronavigācijas organizācija "Eurocontrol", norādot, ka lidojums no Āzijas uz Eiropu nereti apkalpo citus reisus, jo pasažieri Eiropu izmanto kā tranzīta punktu.

Nespējot apkalpot papildus pasažieru pieplūdumu no Āzijas, lidostās var rasties sastrēgumi, kam ir tālejoša ietekme uz nozari kopumā, piemēram, jau nākamvasar ceļotāji Eiropā var saskarties ar garām rindām lidostās, bet lidsabiedrības – ar reisu kavējumiem.

Lai proaktīvi mazinātu šo ietekmi, apritē tiek atgrieztas A380 lidmašīnas, kuru izmantošana tika mazināta, sākoties Covid-19 pandēmijai. Divas no trim šī modeļa lidmašīnām plānots izmantot, lai savienotu Minheni ar Pekinu un Honkongu. Plānots, ka tieši A380 uz šīm lidostām lidos reizi dienā. Vienlaikus Rietumeiropas aviokompānijas meklē jaunus galamērķis Ziemeļamerikā un Dienvidamerikā.

Pašlaik liegums izmantot Krievijas gaisa telpu ir vairāk nekā 30 valstīm un to aviokompānijām. Ceļš starp Eiropu un Āziju, izmantojot Krievijas gaisa telpu, ir krietni īsāks par to, kādus maršrutus uz galamērķiem Āzijā pašlaik veic Eiropas aviokompānijas. Piemēram, Somijas nacionālās lidsabiedrības "Finnair" reiss no Helsinkiem uz Naritas starptautisko lidostu Japānā, ja lidotu pāri Krievijai, būtu par 4 stundām un 46 minūtēm īsāks. Garāki lidojumi, protams, nozīmē lielākus emisiju apjomus, kas tiek saražoti lidojuma laikā, kā arī pieaugošās lidojumu izmaksas, ko lielā mērā rada degvielas cena.

"Eurocontrol" informē, ka, analizējot datus par šo gadu līdz 6. decembrim, lidojumi no Eiropas uz Āziju un Klusā okeāna valstīm ir samazinājušies par 33%, salīdzinot konkrēto laika posmu 2019. gadā. Jāsaka, ka aviācijas nozare Ķīnā ne tuvu nav atgriezusies pirms Covid-19 līmenī – iekšzemes reisu skaits, apkopojot datus uz šī gada 11. decembri, ir par 66% mazāks nekā 2019. gadā, bet starptautisko lidojumu skaits samazinājies pat 72%.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti