Panorāma

Dodiet ceļu operatīvajam transportam!

Panorāma

Mainīsies skolotāju loma

Kā dzīvo UK restorāni?

Apvienotajā Karalistē valdība krīzes skartajiem restorāniem palīdz ar akciju

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem un 1 mēneša.

Apvienotajā Karalistē pēdējo sešu mēnešu laikā ekonomika samazinājusies par 20,4%. Tas ir lielākais kritiens pēdējo 100 gadu laikā. Smagi cietusi ir viesmīlības nozare. Lai veicinātu cilvēku vēlmi ieturēt maltītes ārpus mājas, britu valdība augustā sāka akciju „Eat out to help out”, kuras nosaukumu var tulkot kā „Palīdzi, ēdot ārpus mājas” – restorānos, kuri tajā iesaistījušies, cilvēki var ieturēt maltīti ar atlaidi. Vienā no krīzes skartajiem restorāniem par ģenerālmenedžera vietnieku strādā arī latviete Agnese Vrubļevska-Džonsa.

Restorāns ar francisko nosaukumu “Cuvee VIII” atrodas Ešerā, Sarijas grāfistē, kas ir viena no turīgo britu iecienītākajām Londonas priekšpilsētām. Lai arī restorāns, kura pastāvīgo klientu sarakstā ir daudzas slavenības, ir apkaimē dārgākais un vakariņas vienai personai izmaksā vidēji 50 mārciņas, tomēr cilvēki labprāt izmanto iespēju nedaudz ietaupīt.

Jaunā akcija ir ļoti populāra, daudzi cilvēki to labprāt izmanto. Tas tiešām palīdz restorānu biznesiem, jo cilvēki tērē vairāk nekā parasti.

Un viņi nāk atkal un atkal, tas dod restorānam papildu ienākumus, tas ir tieši tas, kas mums bija vajadzīgs pēc ārkārtējās situācijas, kas ilga trīsarpus mēnešus,” stāsta restorāna ģenerālmenedžeris Vincents Žarbo.

Ēdināšanas iestādēm tagad jāievēro īpaši nosacījumi. Visur redzami brīdinājumi un roku dezifekcijas līdzekļi, ir īpašas atdalošas sienas, galdiņi izvietoti metra attālumā. Tiek pārbaudīti arī klienti, kuriem gan sejas maskas ēdot nav jālieto.

Ģenerālmenedžera vietniece Agnese Vrubļevska-Džonsa stāstīja, ka papildu pienākumu restorāniem ir daudz: “Mums ir jāpieraksta visu klientu vārdi, uzvārdi, temperatūras, jāpaņem e-pasta adreses, numuriņi. Tāpēc, ja kāds saslimst, lai mēs zinām, kur viņi ir bijuši un kam viņi ir nodevuši tālāk slimību.”

Darbiniekiem, kuriem ir saskare ar ēdienu, jāvalkā maskas, tāpat katru dienu jāparakstās, ka ir veseli. Īpaši piesardzīgi attiecas arī pret ēdienkartēm – tās tiek drukātas katru dienu un paredzētas vienreizējai lietošanai. “Līdzko kāds klients ir paņēmis ēdienkarti rokā, uzreiz tā tiek izmesta ārā un mēs printējam jaunas. Ēdienkartes nekad netiek lietotas divreiz,” norādīja Vrubļevska-Džonsa.

Mūsu tautieši Vrubļevsku-Džonsu pazīst viņas hobija – dziedāšanas – dēļ, taču darbā Agnese ir atbildīga par pasākumu plānošanu, līgumiem, personāla apmācību, veselības un drošības noteikumu ievērošanu. Nākas arī uzmanīt klientus, kuri par ierobežojumiem nav priecīgi.

“Kad mēs atvērāmies 4. jūlijā, lielākā daļa klientu domāja, ka ir normāla atvēršanās. Bet tā gluži nav, jo mums ir likumi, piemēram, ka cilvēks nedrīkst dejot vai nedrīkst stāvēt, nedrīkst glāzi pārvietot no galda uz galdu," viņa stāsta.

Savukārt citi klienti ir īpaši piesardzīgi - daudziem šķiet jocīgi, ka ēdiens vai dzērieni tiek atnesti kā ierasts: "Cilvēki gaida, ka mēs būsim ietērpušies kaut kādā skafandrā, atnesīsim ēdienu celofāna maisiņā, tad viņi paši izņems ārā,” smaidot stāsta ģenerālmenedžera vietniece.

Īpašā akcija ēdināšanas iestādēs būs spēkā līdz pat 31. augustam, taču jāņem vērā, ka daudzos restorānos galdiņi jārezervē iepriekš, jo pieprasījums ir milzīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti