Gadskārtējā spēļu un to iekārtu izstāde Losandželosas konferenču centrā sākās ar sērās pusmastā nolaistiem karogiem. Nav pagājušas pat 12 stundas kopš traģēdijas valsts austrumkrastā Orlando. No lielajiem ekrāniem ņirbēja jauno akciju spēļu ainas, skanēja šāvienu dārdi, agonijas kliedzieni un šķīda asinis.
Apšaudes ASV uzrāda augošu tendenci, statistika liecina, ka no lodēm ik dienu mirst 27 cilvēki. Vai viņu slepkavas iedvesmojas arī no plaša galēšanās spēļu klāsta? To radītājiem šķiet, ka nē.
"Jums jāparaugās uz šo traģēdiju un jājautā, ko mēs veidojam? Ko mēs darām? Es nedomāju, ka atradīsies kāds šeit izstādē, kas ticētu, ka mūsu māksla to jebkādi ietekmē. Bet kā daļu no pasaules sabiedrības mūs tas noteikti uztrauc,” atzina Interaktīvās mākslas un zinātņu akadēmijas prezidents Martins Rī.
Iekarošanas stratēģijas kosmosā vai uz zemes, debesīs un virs un zem ūdens - savus jaunākos veikumus atrādīja gan “Play Station”, gan “X box” , gan “Nintendo” konsoļu spēļu veidotāji. Var gremdēties spēlēs, gan nogalinot neiedomājamus monstrus, gan visnotaļ parastus cilvēkus. Spēļu dizaineru pirmais likums – ticamība.
"Mēs meklējām, cenšamies, lai mūsu spēļu mehānika un vide rada maksimālu ticamības efektu. Mēs veidojam reālistisku pasauli, ar ko spēlēties," sacīja datorspēļu veidotāja Flēra Martī.
Dažādu novirzienu psihologi un sociologi pagaidām nav nonākuši pie kopsaucēja, ciktāl imitēta vardarbība var stimulēt vēlmi to atkārtot dabā. Pārsvarā viss atkarīgs no cilvēka individualitātes, un pētījumu vairākums tomēr liecinot, ka drīzāk tā var izlādēt savu agresiju, nevis sakrāt to, lai izlādētos reālajā dzīvē ar īstu ieroci.