Amerikāņi sāk zaudēt interesi par «Melnās piektdienas» izpārdošanām

Visā pasaulē, tostarp arī Latvijā, piektdien, 23. novembrī, notiek "Melnās piektdienas" izpārdošanas, kas sola uzstādīt jaunus rekordus. Šī ASV dzimusī patēriņa tradīcija iekaro arvien jaunas valstis, taču paši amerikāņi tāpat kā viņu pirmie sekotāji briti pamazām par to sāk zaudēt interesi.

Tradicionāli “Melnā piektdiena” tika uzskatīta par patērētāju noskaņojumu un attiecīgi – ekonomikas veselības barometru. Izpārdošana, kas tiek rīkota piektdien pēc ASV Pateicības dienas, pircējiem sola fenomenālas atlaides, bet pārdevējiem – neredzētu apgrozījumu.

"Mēs to darām katru gadu. Tā ir svētku tradīcija. Mēs pērkam dāvanas bērniem, ģimenei. Pērkam to, ko citādi nevarētu atļauties, ja tam nebūtu divu, četru vai 600 dolāru atlaide," teica izpārdošanas apmeklētāja Šerila Prata.

Kaut arī gadu no gada pārdošanas apjomi aug, ekonomisti un sociologi prognozē pakāpenisku šī fenomena norietu. Daļēji tas ir tāpēc, ka amerikāņu atlaižu festivālam radušies dažādi konkurenti, daļēji arī tāpēc, ka gan veikali, gan to apmeklētāji sāk pamazām šaubīties, vai vērts ilgi gaidīt, lai nopirktu, piemēram, vienu videospēli.

Sūdzas arī tirgotāji. Pagājušajā gadā vidējais atlaides apmērs pasaulē sasniedzis 50 procentus. Pēc veikalnieku paustā, tā jau vairs nav konkurence, bet gan cīņa par izdzīvošanu. Piemēram, plašais britu veikalu tīkls “Marks&Spenser” atteicies no melnās piektdienas atlaidēm. Visaptveroša ažiotāža un vēlme saglabāt tirgus daļu veikaliem rada papildu tēriņus, un neviļus tie piemāna arī pircējus. 

"Mēs redzējām dažas labas reklāmas, tāpēc nolēmām aiziet. Mēs vēl ne reizi neesam bijuši uz “Melnās piektdienas” izpārdošanu," teikusi izpārdošanas apmeklētāja Kambra Nelsone.

Rekordi krīt arī interneta tirdzniecībā. Ķīniešu tirdzniecības gigants “Alibaba” savā 11. novembra izpārdošanā šogad reģistrēja 30 miljardu dolāru lielu apgrozījumu. Salīdzinājumam “Melnās piektdienas” tēriņi ASV pērn sasniedza tikai nedaudz vairāk par pieciem miljardiem dolāru. Par izpārdošanas rekordista titulu cīnās arī interneta gigants “Amazon”. Savas jūlijā rīkotās akcijas ienākumus kompānija neatklāj, taču analītiķi lēš, ka tie varētu sasniegt aptuveni četrus miljardus dolāru.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt