Lietuvas tirdzniecības vietās nopērkamajos žurnālos, kas izdoti ārvalstīs, alkohola reklāmu vietā ir vai nu tukša vieta, vai ielīmēta uzlīme.
Kritiķi jau veltījuši asus vārdus alkohola reklāmas aizliegumam. Viņi uzskata, ka izglītoti cilvēki, kuri lasa žurnālus citās valodās, nemaz nepievērš uzmanību šāda satura reklāmām, jo alkoholisms ir citas sabiedrības daļas posts.
Alkohola reklāmu aizliegums drukātajos, interneta medijos, kā arī televīzijā un radio ir daļa no valsts cīņas pret alkohola patēriņu.
No 1.janvāra Lietuvā alkoholu legāli var lietot no 20 gadu vecuma iepriekšējo 18 gadu vietā.
Kritiku jaunajam likumam veltījusi arī Lietuvas prezidente Daļa Grībauskaite, lai gan viņa pati pagājušajā vasarā izsludināja jaunos ierobežojumus.
“Es uzskatu, ka žurnālu griešana ir apkaunojoša. Tas atgādina viduslaikus. Šāda pakļaušanās likumiem apkauno Lietuvu starptautiskajā apritē,” pauda Lietuvas prezidente Daļa Grībauskaite.
Vairāki Lietuvas vadošie politiķi nebija paredzējuši šāda likuma sekas. Premjers Sauļus Skvernelis intervijā Lietuvas Radio atzina, ka likums nebija domāts, lai pārdotu sagraizītus ārzemju žurnālus, jo tas ir absurds.
Tikmēr lielākā drukātās preses izplatītāja “Press Express” vadītājs norāda, ka uzticēties politiķu teiktajam ir risks, jo likums paredz bargu sodu – līdz pat 30 000 eiro par vienu reklāmu.
“Vai nu mēs pārtraucam pārdot ārzemju žurnālus vai pārdodam tos sagraizītus līdz brīdim, kad tiks mainīts likums. Tas varētu notikt, agrākais, martā,” sacīja “Press Express” ģenerāldirektors Vigints Bartaševičs.
Pagaidām plašākas skaidrības par laikrakstu tālāko likteni nav.
Daļa politiķu piedāvā izdot ārvalstu žurnālu pielāgotās versijas Lietuvas tirgum. Tomēr reālāka ir iespēja, ka politiķi jau drīzumā likumu labos.