Mēneša sākumā visu trīs Baltijas valstu satiksmes ministri apsprieda ideju par "Rail Baltica" atklāšanu pa posmiem – tiklīdz katrs ir gatavs.
"Igaunijas gadījumā tas nozīmētu, ka 2028. vai 2029. gadā ekspluatācijā tiks nodota Tallinas–Pērnavas līnija," norādīja Igaunijas infrastruktūras ministrs Vladimirs Svets.
Līdz šim "Rail Baltica" Igaunijas daļas izstrādātāji bija ierosinājuši, ka Tallinas–Pērnavas dzelzceļa līniju varētu atklāt 2030. gadā.
Igaunijas Klimata ministrija arī pavēstīja, ka tiek izstrādāts plāns, lai atrastu operatoru šai vietējai līnijai, proti, Tallinas–Pērnavas posmam. Ministrijas valsts sekretārs Keits Kasemetss ERR sacīja, ka jaunais mērķis esot ambiciozs, bet sasniedzams.
Šā mēneša sākumā trīs Baltijas valstu transporta ministri apsprieda ideju par Rail Baltica atklāšanu pa posmiem, pabeidzot katra posma būvniecību.
"Ticība tam ir, jo šobrīd darbi notiek saskaņā ar grafiku un ir nodrošināta ievērojama finansējuma daļa," sacīja Kasemetss, piebilstot, ka drīzumā būvniecības līgumi tiks noslēgti vairāk nekā 100 kilometru garā maršruta posmā."Mēs diezgan ātri virzāmies uz priekšu dzelzceļa līnijas būvniecībā."
To, ka iecerēto, visticamāk, izdosies paveikt, apliecināja arī "Rail Baltic Estonia" valdes priekšsēdētājs Anvars Salometss. Vienlaikus amatpersona uzsvēra, ka 2028. gadā vēl notiktu arī līnijas testēšana.
Papildus pašai dzelzceļa līnijai nepieciešamas būs arī lokomotīves un ritošais sastāvs, lai nodrošinātu līnijas Tallina–Pērnava darbību.
Kasemetss sacīja, ka, izvēloties operatoru, "Rail Baltica", reģionālie un starptautiskie dzelzceļa pakalpojumi būtu jāizskata atsevišķi.
"Reģionālos pakalpojumus sniedz valstis, bet starptautiskos pakalpojumus, mūsuprāt, vajadzētu organizēt starptautiskā līmenī," turpināja Kasemetss.
Nav arī zināms, vai iekšzemes dzelzceļa pārvadājumus veiktu valstij piederošais "Elron" vai tomēr kāds ārvalstu uzņēmums. Kasemetss piebilda, ka Klimata ministrija nākamgad valdībai iesniegs detalizētākus plānus par "Rail Baltica" darbību.
"Elron" izpilddirektors Lauri Betlems gan uzsvēra, ka, ja valsts vēlas, lai "Rail Baltica" līnijā līdz 2028. gada beigām darbotos viņa uzņēmums, lēmums par to jāpieņem jau tuvākajā laikā.
"No konkursa izsludināšanas līdz faktiskai darbības uzsākšanai vilcienu iepirkšanai nepieciešami vismaz četri līdz pieci gadi," sacīja Betlems. "Lai mēs varētu sākt sagatavošanās darbus, mums būtu nepieciešams īpašs ministrijas rīkojums."
Jau vēstīts, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līniju plānots pilnībā atklāt 2030. gadā. Tai jāsavieno Tallina caur Rīgu ar Lietuvas un Polijas robežu un attiecīgi – arī pārējo kontinentālo Eiropu.