"Ir lieliska sajūta atnākt mājās pēc darba dienas, zinot, ka esi palīdzējis daudziem cilvēkiem un devis arī viņiem iespēju priecīgiem atgriezties mājās. Tas dod lielu labumu – nāk par labu videi un rodas mazāk atkritumu. Mums izdodas salabot apmēram 80% no cilvēku atgādātām lietām. Priecīgi ir gan klienti, gan mēs, mehāniķi," teica meistars Edvards Tonino.
Meistari – brīvprātīgie – šajā Amsterdamas kafejnīcā ierodas katru trešdienu, un vienlaikus ierodas cilvēki ar sabojātām lietām, galvenokārt virtuvē izmantojamo mazo tehniku. Vienkāršāko remontu, protams, var veikt paši īpašnieki, taču ļoti bieži neiztikt bez īpašiem instrumentiem, kas ir tikai speciālistu rīcībā.
Apmeklētāju kļūst aizvien vairāk, un tas saistīts gan ar iedzīvotāju ekonomiskajām problēmām, gan zaļo domāšanu. Maznodrošinātajiem ir iespēja pret brīvprātīgiem ziedojumiem ietaupīt pat 100 eiro par ierīci, un šādas kafejnīcas gada laikā arī samazina pilsētā izmetamo atkritumu daudzumu par septiņām tonnām.
Šādu pieeju vēlas veicināt arī oficiālās institūcijas, un EK rosina noteikt remonta iespējas garantijas termiņa laikā, ja tās ir lētākas vai izmaksā tikpat, cik nomaiņa. Lietotājiem arī būs lielākas tiesības pieprasīt preču remontu gadījumos, kad nav paredzētas garantijas vai to termiņš ir beidzies.