Suecas kanāla pārstāvji norādīja, ka ar Singapūras karogu kuģojošajam sašķidrinātās dabasgāzes tankkuģim "BW Lesmes" otrdienas vakarā radās mehānisks defekts un tas uzskrēja uz sēkļa. Pēcāk ar to sadūrās zem Kaimanu salu karoga kuģojošais naftas produktu kuģis "Burri".
Abi nelaimē cietušie tankkuģi bija daļa no konvoja, kas šķērsoja kanālu no Vidusjūras uz Sarkano jūru. Darbi pie avārijas seku novēršanas tika uzsākti nekavējoties, vēstīja ziņu aģentūra "Associated Press".
Sadursmes dēļ īslaicīgi traucēta satiksme un aizkavējies 21 uz dienvidiem braucoša kuģa tranzīts.
"Tuvāko stundu laikā satiksme abos virzienos normalizēsies," pavēstīja kanāla pārvaldes vadītājs admirālis Osama Rabie.
Kanāla pārstāvji arī ziņoja, ka "BW Lesmes" un "Burri" ir veiksmīgi nocelti no sēkļa. Tika publicēti arī fotoattēli, kuros redzams, ka "BW Lesmes" jau ir noenkurots, savukārt "Burri" tiek vilkts prom.
"Visi apkalpes locekļi ir drošībā un apzināti, un nav nekādu ievainojumu vai ziņojumu par (sadursmes radītu) piesārņojumu," ziņoja "BW Lesmes" operators "BW LNG AS".
Sacīto apstiprināja arī kanāla pārstāvis Rabei – sākotnējās pārbaudes liecina, ka tankkuģu cisternām nav nodarīti būtiski bojājumi un notikuma vietā nav konstatēts piesārņojums.
KONTEKSTS:
2021. gada martā Suecas kanālā iestrēga milzīgais konteinerkuģis "Ever Green". 400 metrus garais kuģis uz vairākām dienām aizsprostoja satiksmi šaurajā kanālā. Lai milzīgo kuģi noceltu no sēkļa, tika piesaistīti astoņi velkoņi.
Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir īsākais jūras ceļš starp Āziju un Eiropu, tas savieno Vidusjūru ar Sarkano jūru. Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem, pagājušajā gadā to šķērsoja gandrīz 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā miljardu tonnu kravu.