Krievijas ostas pilsētā «iestrēgusī» «Air India» lidmašīna devusies uz Indiju

Šīs nedēļas sākumā tehnisku problēmu dēļ piespiedu nosēšanos Krievijā, Magadanas lidostā, veica aviokompānijas "Air India" gaisa kuģis "Boeing 777-200ER", kas ar vairāk nekā 230 pasažieriem un apkalpes locekļiem bija ceļā no Deli Indijā uz Sanfrancisko Amerikas Savienotajās Valstīs (ASV). Neplānoto nosēšanos izraisīja eļļas spiediena indikators, kas ziņoja par zemu eļļas spiedienu vienā no lidmašīnas dzinējiem. 

ĪSUMĀ:

  • "Air India" veica neplānotu nosēšanos Krievijas ostas pilsētā Magadanā.
  • Lidmašīnas pasažieri tika izmitināti vietējā skolā un sporta zālē uz matračiem.
  • Indija nosūtīja pasažieru evakuācijas reisu uz Magadānu.
  • Pēc teju 40 stundām pasažieri nolaidās Kalifornijā.
  • Lai "evakuētu" Krievijā iestrēgušo lidmašīnu, tās apkopi veica Indijas mehāniķi.

Pašlaik "Air India" lidmašīna, kas vairākas dienas atradās Krievijas Magadanas lidostā, ir uzņēmusi kursu uz Indiju. Visticamāk, uzņēmuma tehniķiem apskatot lidmašīnu, secināts, ka nav nepieciešama dzinēja nomaiņa, kas šo "lidmašīnas glābšanas operāciju" padarītu vēl sarežģītāku. Gadījumā, ja lidmašīnai būtu jānomaina dzinējs, būtu nepieciešama ASV puses atļauja ievest šādu rezerves daļu sankcijām pakļautā teritorijā. 

Neskatoties uz to, ka Magadanas lidosta ir aprīkota ar visu nepieciešamo tehniku, lai pilnvērtīgi apkalpotu "777" tipa gaisa kuģus, lielāko izaicinājumu gan lidmašīnas apkalpei, gan pasažieriem sagādāja tieši nakts. Sociālajos tīklos publicētajos video redzams, ka pasažieri spiesti gulēt uz grīdas vietējās skolas sporta zālē. Lidsabiedrība izplatītajā paziņojumā norāda, ka tā ir centusies darīt visu, lai uzlabotu pasažieru ērtības. Kā viens no traucējošajiem faktoriem tika minēts tas, ka Indijai tuvumā nav vēstniecības, tāpēc tika izmantota Indijas ģenerālkonsula Vladivostokā (pilsētas viena no otras atrodas teju 5000 kilometru attālumā) palīdzība. 

Nākamajā rītā Indija uz Magadanu nosūtīja evakuācijas reisu, kurā atradās arī tehniskais personāls, kuram bija jānovērtē Krievijā esošās lidmašīnas stāvoklis. Lidsabiedrība sociālajos tīklos arī apstiprināja, ka lidmašīnā esot pietiekami daudz pārtikas un citu pirmās nepieciešamības preču, lai pasažieriem nodrošinātu pēc iespējas ērtāku ceļu uz ASV. Aviokompānija Sanfrancisko bija izveidojusi īpašu atbalsta komandu, kas palīdzēja ar visu formalitāšu sakārtošanu, kā arī bija gatava sniegt medicīnisko aprūpi, ja tāda būtu bijusi nepieciešama. 

Kāpēc tika izvēlēta Magadanas lidosta

Kopš Krievijas sāktā iebrukuma Ukrainā un tam sekojošām sankcijām pret Krieviju un Baltkrieviju vairākām Rietumvalstu aviokompānijām ir aizliegts izmantot Krievijas gaisa telpu saviem lidojumiem. Vairākas Eiropas lidsabiedrības jau pateikušas, ka tas rada nevienlīdzīgu konkurenci ar, piemēram, Ķīnas pārvadātājiem, kuri pasažieru lidojumus starp Eiropu un Āziju var veikt ātrāk.

"Air India" ir viena no tām aviokompānijām, kurai nav aizliegts izmantot Krievijas gaisa telpu, lai veiktu lidojumus uz dažādiem galamērķiem ASV. Arī aviokompānijas izpilddirektors norādījis, ka aviācijas sektoram ir jāspēj efektīvi savienot valstis un galamērķus, lai pēc iespējas ātrāk nogādātu cilvēkus tur, kur tie vēlas nokļūt. Maršruts, kas ved cauri Krievijai, ir ātrākais un īsākais ceļš starp Indiju un Ziemeļameriku.

Magadanas lidosta konkrētajā brīdī bija vienīgā tuvumā esošā lidosta, kurā veikt neplānotu nosēšanos, un kur būtu viss nepieciešamais atbalsts, lai apkalpotu šāda izmēra gaisa kuģi. 

"Aviācijā drošākā izeja, ja rodas neparedzētas problēmas, ir lidmašīnas novirzīšana un nosēdināšana kādā lidostā. Izstrādājot lidojuma plānu, pievēršam uzmanību, kur nepieciešamības gadījumā varētu nosēdināt konkrēto gaisa kuģi, "

norādīja lidsabiedrībā, piebilstot, ka šī maršruta izvēle nekādā veidā neapdraudēja pasažieru drošību.

ASV seko situācijas attīstībai

Pastiprināti situācijai seko līdzi arī Amerikas Savienotās Valstis, jo uzņēmums "Boeing" ir lielākais aviobūves uzņēmums valstī. Līdz ar sankciju noteikšanu pret Krieviju, tika pārrauta visa veida sadarbība starp ASV un Krievijas aviācijas sektoru. Pēc sankciju ieviešanas Krievijā palikuši vairāki simti Rietumvalstīs, tostarp ASV ražoto gaisa kuģu. Pērnā gada nogalē Krievija paziņoja, ka tai, neskatoties uz ASV un Eiropas Savienības sankcijām, ir izdevies iegādāties vairākas lidmašīnas, bet vienlaikus tika izplatīta ziņa par to, ka valstī tiks sākta lidmašīnu kanibalizācija, lai uzturētu floti. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti