Šo nodokli, kura apmērs tiek noteikts atkarībā no lidojuma ilguma, 2018. gadā ieviesa iepriekšējā kreisā valdība kā preventīvu pasākumu, lai mazinātu aviokompāniju radīto ietekmi uz klimatu.
Kristersons preses konferencē norādīja, ka
nodokli nepieciešams atcelt, lai saglabātu efektīvu aviosatiksmi Zviedrijā un aizsargātu Zviedriju kā starptautisku tranzītmezglu.
Enerģētikas ministre Eba Buša norādīja, ka lidojumu nodoklis ir ieviests tikai nelielā daļā Eiropas Savienības (ES) valstu.
Koalīcijas valdība, ko atbalsta nacionālkonservatīvā partija "Zviedrijas Demokrāti", iepriekš apsvēra nodokļa samazināšanu uz pusi. Taču šodien valdība paziņoja, ka no 2025. gada 1. jūlija nodoklis tiks pilnībā atcelts.
Vides aizsardzības organizācijas brīdinājušas, ka nodokļa atcelšana izraisītu lidojumu skaita pieaugumu, un kritizējušas valdību par atteikšanos no klimata politikas.
Kristersona valdības klimata politika tikusi kritizēta arī agrāk.
Martā Zviedrijas Klimata politikas padome – ekspertu grupa, kuras uzdevums ir pārskatīt valdības politiku – paziņoja, ka tādi lēmumi kā degvielas nodokļa samazināšana apdraud klimata mērķus, un pauda nožēlu par konkrētu pasākumu trūkumu valdības vides politikā. Padome norādīja, ka valdības politika "palielinās emisiju un neveicinās Zviedrijas klimata mērķu un ES saistību izpildi".
Aviācija rada aptuveni 2,5% no pasaules oglekļa emisijas.