Ķīnā trases būvētāji ieradās janvāra sākumā un viss noticis atbilstoši ļoti stingriem epidemioloģiskajiem ierobežojumiem. Lidmašīna bijusi praktiski tukša, un līdz kūrortam, kur būvēja trasi, viņus nogādāja ar policijas eskortu. ''Uz vietas kūrortā, praktiski nesatikām nevienu citu – viss bija ļoti noorganizēts. Atslēgas tur, pusdienas tur, vakariņas tur, viss pievests un aizvests,'' par pieredzi sniega kūrortā stāstīja Jansons.
''We Build Parks'' pārstāvji Ķīnā pavadīja aptuveni divus mēnešus, taču laiks esot paskrējis neticami ātri. Olimpiskajās spēlēs bija jāievēro strikta rutīna un noteikumi, tomēr tas nav traucējis izbaudīt atrašanos pašā epicentrā.
Pekinā līdera lomu darbos uzņēmās Vācijas uzņēmuma ''Schneestern'' vadītājs. Vācijas uzņēmums ar latviešiem sadarbojas jau 10 gadus.
''No 13 puišiem pieci bijām no Latvijas – pie tam četri no Cēsīm. Varam teikt, ka Žagarkalnā ir izaugusi laba blice,'' teica Jansons.
Piedāvājumu strādāt Pekinas spēlēs viņi saņēmuši uzreiz pēc savu prasmju parādīšanas Dienvidkorejā. ''Korejā mēs pieteicāmies kopā, apvienojot spēkus un uzvarējām. Tur bija liels iepirkums – pieteicās 10 kompānijas no visas pasaules. Teicami pierādot savas prasmes Korejā, Ķīnas puse bez starpniekiem piedāvāja slēgt līgumu,'' pastāstīja ''We Build Parks'' vadītājs.
Jansons piekrīt, ka Ķīnā bija labākā trase, kas līdz šim tikusi uzbūvēta. Lielu lomu trases dizainā un izveidē nosaka resursi, vieta un sniegs. Šoreiz tika izveidota sniega siena kā Ķīnas mūra atainojums. Šim elementam bija ne tikai vizuāls skaistums, bet arī praktiska nozīme – siena bloķēja vēju no apkārt esošajām vēja turbīnām.
Trases izveidē izmantoja gandrīz tikai mākslīgo sniegu – līdzīgi kā Phjončhanas un Soču olimpiskajās spēlēs.
Attīstību trašu izveidē var saskatīt arī no tehnoloģiju skatupunkta.
"Esam tehnoloģiski gājuši tik tālu, ka traktoros iekšā ir ierīces, kas parāda lāpstas atrašanās vietu – līdz centimetra precizitātei. Šoreiz, nosūtot modeli jau iepriekš, vietējie sniega operatori bija izveidojuši perfektu sagatavi, un pamati bija gatavi līdz centimetra precizitātei,'' par attīstību tehnoloģiju jomā pastāstīja Jansons.
Ziemas sports Ķīnā nav tas populārākais, taču Pekinas olimpiskās spēles ir atvērušas durvis industrijas attīstībai.
''Ja pašlaik pasaulē ir apmēram 300 miljoni cilvēku, kas lieto slēpošanas industrijas [pakalpojumus], tad Ķīnas dēļ tuvākajos 5 līdz 7 gados industrija dubultosies,'' stāstīja Jansons.
Tomēr Jansons arī uzsver, ka Ķīna pašlaik nespētu uzturēt nepieciešamo infrastruktūru šāda veida trasēm un sacensībām. Neskatoties uz to, Ķīnas pārstāvji trenējas, ceļojot pa pasauli un apmeklējot Pasaules kausa posmus, lai iegūtu nepieciešamās prasmes trašu izveidei un uzturēšanai.
Ko no ''We Build Parks'' var sagaidīt nākotnē? Uzņēmums turpina strādāt veloparku un skeitparku būvniecībā Baltijā un Skandināvijā. Jansons sniega sportu nosauca par vienu no uzņēmuma mazākajiem atzariem. Neskatoties uz to, uzņēmuma pārstāvji šobrīd Šveicē nodarbojas ar vairāku projektu izveidi. Jansons arī atzina, ka
uzņēmums ir uzrunāts palīdzēt 2026. gada ziemas olimpiskajās spēlēs Milānā.
''Jā, esam uzrunāti, bet tur būs daudz sarežģītāk, jo ir ļoti stipra konkurence no itāļu kompānijas. Tāpēc notiek sarunas par iespējamu sadarbību. Tajā kūrortā, kur notiks olimpiskās spēles, esam bijuši ļoti daudz reizes un veidojuši vairākus projektus,'' pastāstīja Jansons.