Stilizēts burts «V» un karoga krāsas – Latvijas volejbolā ievieš jaunu vizuālo identitāti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Latvijas Volejbola federācija (LVF) izstrādāja jaunu vizuālo tēlu, kam daudzpusīgā pielietojumā jāataino sporta veida mūsdienīgums un dinamisms, atbilstot arī jaunām sporta popularizēšanas prasībām. Jaunās identitātes centrālais elements ir stilizēta burta "V" logo Latvijas karoga krāsās.

ĪSUMĀ:

  • Jaunas vizuālās identitātes tapšanu veicināja LVF vēlme raksturot volejbolu kā mūsdienīgu sporta veidu.
  • Jaunajai vizuālajai identitātei būs daudzpusīgs pielietojums informācijas materiālos un formastērpos.
  • Atsevišķi vizuālās identitātes atvasinājumi izveidoti jaunatnes un pludmales volejbolam.
  • Valstsvienību formastērpi ar jaunās identitātes elementiem vēl ir tapšanas stadijā.
  • Jauno vizuālo identitāti LVF plāno ieviest 3–6 mēnešu laikā.

LVF prezidents Jānis Buks uzsvēra, ka vizuālais tēls ir stratēģijas stūrakmens, lai parādītu volejbolu kā mūsdienīgā sabiedrībā iederīgu sporta veidu. Buks saskata, ka jaunā identitāte ir nepieciešams volejbola ilgtspējai, bet ieguldītā darba rezultāts būs redzams pēc pāris gadiem. 

Turpmāk LVF vairs neplāno identitātes iezīmēšanā izmantot federācijas logo, jo vēlas asociēties ar visu volejbola kopienu. 

Jaunā identitāte tapa gadu ilgā procesā, pastāstīja LVF valdes locekle Linda Mežgaile. Konkursā no septiņiem variantiem izvēlējās divus finālistus, līdz par uzvarētāju nosauca mākslinieka Gusta Rutka piedāvājumu. 

Identitātes logo būs redzams gan dažādos LVF komunikācijas kanālos, gan uz vimpeļiem un diplomiem, kā arī dažādos reklāmas materiālos. 

Mežgaile uzsvēra, ka laika ritējumā mainās veids, kā cilvēki uztver informāciju un notikumus. Volejbolā vēlas, lai jaunais vizuālais veidols atspoguļo izmaiņas, kas veicinājušās sporta veida popularitāti. Mežgaile volejbolu raksturoja kā elegantu un mūsdienīgu sporta veidu, kas māca savstarpēju sadarbību un atbalstu, vienlīdzīgi attīstot personību gan fiziski, gan intelektuāli. 

Savukārt uz valstsvienības formastērpiem būs no Brīvības pieminekļa aizgūtas trīs zvaigznes. Atsevišķo nacionālo izlašu grafisko zīmi papildina uzraksts “Volejbols Latvija”. Primāri nacionālajām izlasēm izstrādātā zīme galvenokārt būs uz to formastērpiem, kas vēl ir izstrādes procesā. 

LVF ģenerālsekretāre Gunta Aizporiete pauda cerību, ka Latvijas vīriešu valstsvienība Eiropas čempionāta finālturnīrā 2021. gada augustā startēs jau jaunajās formās.

Papildus identisks logo atšķirīgās krāsās izveidots pludmales un jaunatnes volejbolam. Pludmales volejbola grafiskā zīme ir spilgtā neona zaļā krāsā, simbolizējot šīs disciplīnas azartiskumu, pievilcību un spilgtas emocijas. Vienlaikus tā ir arī atsauce uz 2012. gada Londonas olimpiskajām spēlēm, kur Mārtiņš Pļaviņš un Jānis Šmēdiņš līdzīga toņa kreklos izcīnīja Latvijai līdz šim augstāko godalgu – bronzas medaļas.  

Jaunā identitāte pludmales volejbolā
Jaunā identitāte pludmales volejbolā

Jaunatnes volejbola grafiskā zīme radīta ceriņu violetā krāsā, simbolizējot nākotni un sportiskās cerības. Gan jaunatnes, gan pludmales volejbolam ar nolūku izvēlēti dzimumu neitrāli toņi.

Centrālās grafiskās zīmes un tās atvasinājumu princips izvēlēts pēc pasaules volejbola lielvalstu vizuālās identitātes radīšanas prakses. Vienlaikus tas ļauj lielo informācijas apjomu par dažādajiem volejbola notikumiem identificēt ar atšķirīgiem vizuāliem elementiem vienkāršākai uztverei.

Jauno zīmolu LVF ieviesīs pakāpeniski 3–6 mēnešu laikā, ņemot vērā valdības noteiktos ierobežojumus cīņā pret Covid-19. Arī jaunās vizuālās identitātes prezentācija norisinājās tiešsaistē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti