Riteņbraukšanā aktīvi vērsīsies pret mehānisko dopingu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Starptautiskā Riteņbraukšanas savienība (UCI) trešdien iepazīstināja ar rīcības programmu mehāniskā dopinga izskaušanai, lai sportistiem liegtu iespēju iegūt priekšrocības ar neatļautu miniatūru motoru izmantošanu, vēstīja aģentūra AFP.

UCI sanāksmē Ženēvā organizācijas vadītājs Davids Lapartjēns iepazīstināja ar dažādām metodēm, lai atklātu krāpniekus.

Riteņbraukšanā ir aizdomas, ka atsevišķi sportisti brīžiem ieslēdz divriteņa rāmī paslēptus nelielus motorus, lai atsevišķās epizodēs, piemēram, kāpumos vai pretvējā iegūtu lielāku ātrumu un patērētu mazāk spēka. Divriteņos slepeni izmantoto elektrisko dzinēju jauda var sasniegt 250 vatu.

"Šī ir izšķirīgi svarīga problēma," teica Lapartjēns. "Mēs, protams, izmantosim rentgenu, termokameras un detektorus, kā arī fizisku [riteņu] izjaukšanu. Taču ir arī citas tehnoloģijas, ko var pielietot."

Tiks analizēti arī televīzijas ieraksti, lai konstatētu pēkšņu jaudas kāpumu un uzreiz atklātu anomālijas, sacīja UCI prezidents. Visās prestižākajās sezonas sacensībās divriteņus pārbaudīs ar rentgenu. UCI cer sadarboties ar Francijas Alternatīvās enerģijas un kodolenerģijas komisiju, lai izstrādātu pilnvērtīgu sistēmu cīņā pret mehānisko dopingu.

Beļģijas junioru čempione Femke van den Drīše 2016.gadā kļuva par pirmo riteņbraucēju, kuru pieķēra mehāniskā dopinga lietošanā. Par pasaules junioru čempionātā riteņbraukšanas krosā pieļauto pārkāpumu viņu diskvalificēja uz sešiem gadiem. Taču UCI uzskata, ka problēma ir daudz lielāka, nekā varētu spriest pēc nelielā pieķerto sportistu skaita.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti