Pēc Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK) noteikumiem, olimpiskajās spēlēs startējošiem sportistiem, viņu treneriem un delegāciju dalībniekiem pirms olimpiādes un tās norises laikā ir noteikti strikti reklamēšanās ierobežojumi. Publicitātes ierobežojumi sarežģīja atlētiem iespējas gūt karjeras attīstīšanā nepieciešamus ienākumus no reklāmas.
Federālais pretmonopolu birojs 2017.gadā sāka administratīvas procedūras, lai izvērtētu Vācijā sportistiem noteikto olimpisko ierobežojumu pamatotību un iespējamu dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu. Federālā pretmonopolu biroja prezidents Andreass Munds Vācijas konkurences uzrauga trešdien publicētajā paziņojumā norādīja, ka konkurences likumi jāievēro arī sporta organizācijām, kas veic ekonomiskas aktivitātes.
"Lai gan sportisti olimpiskajās spēlēs ir galvenās personas, viņi nevar gūt tiešu labumu no SOK lielajiem reklāmas ienākumiem, ko nodrošina olimpiskie sponsori. Tā kā spēles iezīmē viņu sportiskās karjeras virsotni, personiskam mārketingam spēļu laikā ir ļoti liela nozīme," Mundu citēja aģentūra "Reuters". "Mūsu lēmums piešķir Vācijas sportistiem lielāku brīvību sevis mārketingam olimpiskajās spēlēs."
Vācijas sportisti drīkstēs lietot noteiktus olimpisko terminus un savus attēlus, kas uzņemti olimpiskajās spēlēs, kā arī veikt aktivitātes sociālajos medijos. Atlētiem vairs nebūs iepriekš jāsaskaņo savas reklāmas aktivitātes olimpisko spēļu laikā ar Vācijas olimpiskā sporta konfederāciju.
Federālā pretmonopolu biroja lēmums attiecas tikai uz Vācijas sportistiem.