Skaitļi un fakti: Olimpiāde pārceļas uz ekrāniem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Viens no galvenajiem olimpiskās kustības finansējuma avotiem ir maksa par raidīšanas tiesībām no olimpiskajām spēlēm. Starptautiskās Olimpiskās komitejas dati liecina, ka līdz ar katru nākamo olimpiādi summas aug augumā un, visdrīzāk, Phjončhanas olimpiāde uzstādīs nu jau kārtējo rekordu.

Tiesa, raidlaika pārdošanas ieņēmumi krietni augstāki ir vasaras olimpiādēs. Piemēram,

ieņēmumi par Rio olimpiādes norišu pārraidīšanu 2016.gadā sasniedza 2,9 miljardus ASV dolāru.

Skaitļi un fakti: Olimpiāde pārceļas uz ekrāniem
00:00 / 02:41
Lejuplādēt
Vasaras olimpiādēs ir pārstāvēti vairāk sporta veidu, un tie ir populārāki. Piemēram, olimpiādes 100 metru sprinta fināls ierindojas starp skatītākajiem sporta turnīru fināliem televīzijas (TV) ekrānos līdzās futbola Pasaules kausa finālam vai Vimbldonas tenisa turnīra finālam.

Tomēr arī ziemas olimpiādēs ieņēmumi par sacensību pārraidēm TV un citos medijos aug augumā.  Soču olimpiādē 2014.gadā tie sasniedza 1,3 miljardus ASV dolāru. Kopumā Soču olimpiādes sacensības, kā arī atklāšanas un noslēguma ceremonijas skatījās 2,1 miljards TV skatītāju visā pasaulē.

 

Par lēcienu olimpiāžu norišu translācijās ir jāpateicas tehnoloģiju attīstībai – gan TV, gan citās mediju platformās. Kādreiz sacensības varēja vērot tikai lineārajās TV tiešraidēs vai ierakstos, bet mūsdienu tehnoloģijas sniedz iespējas skatītājiem pašiem noteikt, ko un kad skatīties, un līdz ar to var tikt nodrošināts daudz plašāks olimpiādes atspoguļojums.  Pagaidām mazs, bet strauji augošs sektors ir pārraides digitālajās platformās. Soču olimpiādes laikā digitālo kanālu skaits, kuri nodrošināja pārraides no olimpiādes, jau sasniedza 230 jeb pusi no TV kanālu skaita. Savukārt digitālo kanālu auditorija sasniedza 305 miljonus cilvēku.

 

 

Nav nekāds brīnums, ka olimpiāde pārraižu nodrošinātājiem kļūst par reklāmu piesaistes pļaujas laiku. Piemēram, mediju grupas NBC, kura bija ieguvusi Soču olimpiādes raidīšanas tiesības ASV, ieņēmumi no spēlēm sasniedza 1,1 miljardu ASV dolāru.

Arī Latvijā olimpiāde ekrāniem piesaista daudzus. Mediju un mārketinga pētījumu kompānijas „Kantar TNS” dati liecina, ka

2014.gada februārī starp 20 skatītākajām TV pārraidēm 12 bija dažādas pārraides no Soču olimpiādes. Tostarp par februāra skatītāko pārraidi Latvijā kļuva hokeja mačs starp Latvijas un Kanādas izlasēm,

kuru noskatījās gandrīz 40% TV skatītāju. Turklāt pirmā ar olimpiādi nesaistītā pārraide šajā skatītāko raidījumu topā spējusi ierindoties vien septītajā vietā.

Olimpiādes laikā audzis arī reklāmu skaits televīzijā. 2014.gad februārī TV bijuši 115 tūkstoši reklāmu un 18,5 tūkstoši sponsorreklāmu. Turklāt, ja parasto reklāmu skaits, salīdzinot ar iepriekšējā gada februāri, audzis par 4%, tad sponsorreklāmu, kuras lielā mērā bija saistītas ar olimpiādes pārraidēm, skaits palielinājās par 23%, liecina „Kantar TNS” dati.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti